jag har införskaffat en trevlig 468:a idag. Lagom potent med 10,5 komps TRW, Comp Cams hydrual med rullvippor 595 i lyft 284 i duration tror jag det var. Victor JR med holley 850dp, ARP rakt i genom.... nu brinner snart kopplingen upp men va fan gör det.... jag firar i allafall med att jag är räääätt bra i ögat en sån här trevlig fredagskvälll... SKÅL på er alla trogna Vette ägare
Grattis!!
även om det låter som det är för lågt komp för det insuget så kommer livet hädanefter bli mkt roligare för Dig.
Storports eller ovelportstoppar?
mvh R
2QIK4U skrev:Grattis!!
även om det låter som det är för lågt komp för det insuget så kommer livet hädanefter bli mkt roligare för Dig.
Storports eller ovelportstoppar?
mvh R
det är ovalisar, rostfria 2,19-1,88 ventiler samt lite portning... jag tror jag kommer få jätteroligt...
rev ner motorn idag, motorn var ju balanserad med flexplatta för automat.... jag kör ju manuell.... så det är väl bra å balansera om allt med svänghjul å allt , onödigt eller inte?, bara det blir bra....övrigt ser det väldigt trevligt ut, nytt å fräscht...
nu hörde jag att en del som ex byter till manuell, bara balanserar svänghjulet gentemot flexplattan... räcker det eller?.... han sa att om man inte ska varva över 7000 behövs det inte balansera hela motorn.... jag tänker inte snåla, men räcker detta så gör jag ju bara det...
Det räcker om Du har en internbalanserad motor,
en 454 är externbalanserad (såvida den ej är nollad med tungmetall) och måste därför balanseras ihop med ALLA komponenter,,,,därav "tyvärr"
mvh R
2QIK4U skrev:Det räcker om Du har en internbalanserad motor,
en 454 är externbalanserad (såvida den ej är nollad med tungmetall) och måste därför balanseras ihop med ALLA komponenter,,,,därav "tyvärr"
mvh R