Vad kan den vara värd?
Vad kan den vara värd?
Vad är min bil värd?
En Cab -74 helt original allt fungerar utom AC. Myckt fräsch cab + HT. 350 LS48. 3-stegs automat. 3:e ägaren sen import -88. Papper på allt finns sedan då. Matching numbers. omlackad på 80-talet till annan originalkulör. Nya sätesöverdrag + mattor.
Tack på förhand!
/Anders
En Cab -74 helt original allt fungerar utom AC. Myckt fräsch cab + HT. 350 LS48. 3-stegs automat. 3:e ägaren sen import -88. Papper på allt finns sedan då. Matching numbers. omlackad på 80-talet till annan originalkulör. Nya sätesöverdrag + mattor.
Tack på förhand!
/Anders
Hej
Har du någon aning om vad den är värd så kan du sluta läsa nu. Jag är helt ny på området och kanske gissar helt fel. Men har du själv ingen koll kanske detta kan vara en pointer innan någon anna tar sig för att svara.
Helt orginal är väldigt bra, jag antar att det betyder matching numbers. så jag börjar gissningen på 140.000kr
Personligen gillar jag inte cab men om jag inte är helt felinformerad drar det upp priset en aning. Kanske till 160.000kr
68-73 är det mest eftertraktade bilarna så det är lite synd att den är ett år "för ny" Det drar nog ned priset en hel del, säg ned till 120.000kr.
Att AC'n inte funkar är nog inget större bekymmer drar ned priset obetydligt och en omlakering på 80 talet till en annan orginalkulör påverkar nog inte heller såmycket, möjligen upåt så de jämnar nog ut sig.
Alla papper är bra men tredje ägaren i Sverige är kanske inte optimalt, drar ned priset till 110.000kr.
Komm ihåg att detta kan vara helt felaktiga gissningar nu. Särskilt är jag osäker på hur cabben påverkar. Men jag hoppas det duger som en enkel fingervisning om du själv inte har någon koll.
Har du någon aning om vad den är värd så kan du sluta läsa nu. Jag är helt ny på området och kanske gissar helt fel. Men har du själv ingen koll kanske detta kan vara en pointer innan någon anna tar sig för att svara.
Helt orginal är väldigt bra, jag antar att det betyder matching numbers. så jag börjar gissningen på 140.000kr
Personligen gillar jag inte cab men om jag inte är helt felinformerad drar det upp priset en aning. Kanske till 160.000kr
68-73 är det mest eftertraktade bilarna så det är lite synd att den är ett år "för ny" Det drar nog ned priset en hel del, säg ned till 120.000kr.
Att AC'n inte funkar är nog inget större bekymmer drar ned priset obetydligt och en omlakering på 80 talet till en annan orginalkulör påverkar nog inte heller såmycket, möjligen upåt så de jämnar nog ut sig.
Alla papper är bra men tredje ägaren i Sverige är kanske inte optimalt, drar ned priset till 110.000kr.
Komm ihåg att detta kan vara helt felaktiga gissningar nu. Särskilt är jag osäker på hur cabben påverkar. Men jag hoppas det duger som en enkel fingervisning om du själv inte har någon koll.
Peter [offtopic]:
Jag lyckades fixa min klocka (72:a). Om du har en klocka som står så finns det goda möjligheter att laga den. I alla fall om du har lite hand med äldre klockor. Klockan är rent mekanisk, fast med elektrisk uppdragning. I mitt fall berodde det på att maskineriet helt enkelt hade stannat, troligtvis trögat till sig. Efter att ha smort in den med YTTERST lite symaskinsolja så fick jag den att börja gå igen. Ha INTE på någon olja på oron, den har spetsupphängningar som gör att olja troligtvis bara kommer att förstöra den.
Jag lyckades fixa min klocka (72:a). Om du har en klocka som står så finns det goda möjligheter att laga den. I alla fall om du har lite hand med äldre klockor. Klockan är rent mekanisk, fast med elektrisk uppdragning. I mitt fall berodde det på att maskineriet helt enkelt hade stannat, troligtvis trögat till sig. Efter att ha smort in den med YTTERST lite symaskinsolja så fick jag den att börja gå igen. Ha INTE på någon olja på oron, den har spetsupphängningar som gör att olja troligtvis bara kommer att förstöra den.
Japp,jag plockade isär min klocka och putsade upp "brytaren",så nu funkar den kanon..Men det e riktigt intressant att gå runt på träffar(detta görs när jag börja få riktigt,riktigt tråkigt) och titta på hur många det e som har fungerande klockor.Det e inte många..Erik Beijnoff skrev:Peter [offtopic]:
Jag lyckades fixa min klocka (72:a). Om du har en klocka som står så finns det goda möjligheter att laga den. I alla fall om du har lite hand med äldre klockor. Klockan är rent mekanisk, fast med elektrisk uppdragning. I mitt fall berodde det på att maskineriet helt enkelt hade stannat, troligtvis trögat till sig. Efter att ha smort in den med YTTERST lite symaskinsolja så fick jag den att börja gå igen. Ha INTE på någon olja på oron, den har spetsupphängningar som gör att olja troligtvis bara kommer att förstöra den.

Kasta inte bäver i trähus.
- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
när det gäller värderingar på Corvette tycker jag det verkar som det beror på vem man frågar... Själv har jag en -71:a Coupé med 454:a LS5 med manuell låda å det mesta i utrustning, helt i originalskick... jag fick leta länge efter just bigblock mellan årsmodell -68 till -71 tills jag hittade min, å jag fick den för ett ganska bra pris.....
förra sommarn träffade jag en som sa att det var synd att det inte va en -68:a eller en -73:a... det är dom som är mest eftertraktade... jaha, tänkte jag lite ovetande...
men i våras kom jag i kontakt med en Corvette fantast som beundrade min Vette på en lokal bilträff, denne medelåldersman påstod att just -71:ans modell var den mest attraktiva pga bättre karossgjutning och nyare interiör, samt sista årsmodellen med över 350 hästar...
kände mig stolt men fick ändå lite känsla av överdrift....
till min egen bedömning tycker jag -68 till -70 verkar vara C3:ans guldklimpar... sen blir dem billigare desto nyare dom är fram till -81
men det är ju mina egna spekulationer...
nån som tycker något av denna fakta stämmer?
skulle själv vilja ha en värdering på min ögonsten...
förra sommarn träffade jag en som sa att det var synd att det inte va en -68:a eller en -73:a... det är dom som är mest eftertraktade... jaha, tänkte jag lite ovetande...
men i våras kom jag i kontakt med en Corvette fantast som beundrade min Vette på en lokal bilträff, denne medelåldersman påstod att just -71:ans modell var den mest attraktiva pga bättre karossgjutning och nyare interiör, samt sista årsmodellen med över 350 hästar...
kände mig stolt men fick ändå lite känsla av överdrift....
till min egen bedömning tycker jag -68 till -70 verkar vara C3:ans guldklimpar... sen blir dem billigare desto nyare dom är fram till -81
men det är ju mina egna spekulationer...
nån som tycker något av denna fakta stämmer?
skulle själv vilja ha en värdering på min ögonsten...
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Fredriksson, jag tycker nog din värdering av de olika årsmodellerna stämmer med de priser man ser i annonser osv...
Värdera din ögonsten? Lägg upp lite bilder på din bil så vi får se lite bigblock så här i vintermörkret!
(jag kan dock inte värdera, har inte den kunskapen... Men bilder är alltid kul)
/ Micke
Värdera din ögonsten? Lägg upp lite bilder på din bil så vi får se lite bigblock så här i vintermörkret!

(jag kan dock inte värdera, har inte den kunskapen... Men bilder är alltid kul)
/ Micke
- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
ska försöka ordna lite bilder...Corv1-Micke skrev:Fredriksson, jag tycker nog din värdering av de olika årsmodellerna stämmer med de priser man ser i annonser osv...
Värdera din ögonsten? Lägg upp lite bilder på din bil så vi får se lite bigblock så här i vintermörkret!
(jag kan dock inte värdera, har inte den kunskapen... Men bilder är alltid kul)
/ Micke

Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Träffade en kille i somras som hade gett 200.000:- för en BB cromebumper C3(68-72). Den var inte i perfekt skick, utan i bra bruksskick.
Tyvärr så sjunker priset på nyare Corvetter än 73, så jag gissar i ditt fall på ca 120.000:-.
Snart är det vår igen..
Tyvärr så sjunker priset på nyare Corvetter än 73, så jag gissar i ditt fall på ca 120.000:-.
Snart är det vår igen..

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
pris???
Jag har letat och sökt en c3 oavsätt år
och om man sållar bort soporna så är allt sålt innan man hunnit ringa
fick efter lite bök köpa en -75 i likv som ditt skick för 120 kakor för en vecka sen men det var massor som slogs om den, skulle gissa att du får 130-135 för den bilen om du inte stressar, allt som annonseras ut i org skick säljs omg.
MVH
och om man sållar bort soporna så är allt sålt innan man hunnit ringa
fick efter lite bök köpa en -75 i likv som ditt skick för 120 kakor för en vecka sen men det var massor som slogs om den, skulle gissa att du får 130-135 för den bilen om du inte stressar, allt som annonseras ut i org skick säljs omg.
MVH
Cisco /645
Hej! Jag köpte min i vintras. 220.000kr hostade jag upp. och då e det inte matching nr. då alltså ett över pris för vissa men ett underpris för mig!! hehe. men det e ingen orginalbil jag köpte så den skall väl inte värderas efter det heller!? en massa påkostad utrustning+ att det var en orginalBB från början kanske gjort sitt, och så den ju jättefin,tycker jag. Klockan fungerar dock inte hehe får fixa detta nån gång (det e ju tydligen viktigt!?)men varför?? tiden står ju still när jag kör!!



- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
Re: pris???
jag har en -71:a Coupé Bigblock å manuell, fullständigt original och aldrig renoverad förutom omlack och diverse slitagedelar, allt fungerar utom ac och är i bra bruksskick, jag gav 115 lappar för 2 år sen med lite småfix å göra.... då borde jag nästan kunna begära en del om jag vill sälja *gnuggar händerna*cisco5563 skrev:Jag har letat och sökt en c3 oavsätt år
och om man sållar bort soporna så är allt sålt innan man hunnit ringa
fick efter lite bök köpa en -75 i likv som ditt skick för 120 kakor för en vecka sen men det var massor som slogs om den, skulle gissa att du får 130-135 för den bilen om du inte stressar, allt som annonseras ut i org skick säljs omg.
MVH


Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Re: pris???
Om du lyckades få en big block i det skick som du beskriver för 2 år sedan så tror jag att du gjorde ett kap. Skulle jag sätta ett pris på din bil idag så skulle jag tro att det är 150 000+.Fredriksson skrev: jag har en -71:a Coupé Bigblock å manuell, fullständigt original och aldrig renoverad förutom omlack och diverse slitagedelar, allt fungerar utom ac och är i bra bruksskick, jag gav 115 lappar för 2 år sen med lite småfix å göra....
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Grattis Fredriksson,
Där gjorde du ett ordentligt kap!
Håller mej Erik att 150.000+ är att räkna med för en BB Vette t.o.m -72.
//Lasse
Där gjorde du ett ordentligt kap!
Håller mej Erik att 150.000+ är att räkna med för en BB Vette t.o.m -72.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
jag hade faktiskt en riktig tur när jag hittade den... prövade de flesta annonseringar å ringde på många, men de flesta va ju riktigt dyra eller dåliga... så jag satte ut en blänkare i blåbörsen... Corvette Köpes, -68-72, helst bigblock å manuell....... efter tre månader ringde en gubbe 1,5 mil ifrån där jag bor som tyckte det va skönt att slippa annonsera, trodde först det var ett skämt...StingrayRacing skrev:Grattis Fredriksson,
Där gjorde du ett ordentligt kap!
Håller mej Erik att 150.000+ är att räkna med för en BB Vette t.o.m -72.
//Lasse


Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Tja, då är det ju bara att tacka och vara glad. Jag tror att du kommer att få leta LÄNGE innan du får den chansen igen. Fast den behöver du ju heller inte längre... ;)
Senast redigerad av Erik den tor apr 15, 2004 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
Jag får väl bidra med min prishistoria också i sådana fall. Lyckades knipa min 72:a i bra bruksskick för 105 000 på motorborgen i Solna.
Men från det att jag sett den och flaggat för intresse till en timma senare (klockan halv fem) då jag ringde och sa att jag tog den om den funkade vid provkörning dagen efter så hade de redan lovat bort den till en man som hade bokat den osedd och skulle köra 50 mil för att hämta den på morgonen dagen efter.
Efter lite övertalning per telefon så lovade de den till mig om jag kunde komma in med en preliminärhandpenning innan de stängde, alltså inom en och en halv timme. Tur att man kan ta ut en slant på Mastercard ibland...
Har faktiskt hittills bl a fått ett anbud på stående fot på 150 000 av ett par som kom och körde förbi när jag stod och jobbade med den. Fast det vore ju korkat att sälja sin hobby...
Men från det att jag sett den och flaggat för intresse till en timma senare (klockan halv fem) då jag ringde och sa att jag tog den om den funkade vid provkörning dagen efter så hade de redan lovat bort den till en man som hade bokat den osedd och skulle köra 50 mil för att hämta den på morgonen dagen efter.
Efter lite övertalning per telefon så lovade de den till mig om jag kunde komma in med en preliminärhandpenning innan de stängde, alltså inom en och en halv timme. Tur att man kan ta ut en slant på Mastercard ibland...
Har faktiskt hittills bl a fått ett anbud på stående fot på 150 000 av ett par som kom och körde förbi när jag stod och jobbade med den. Fast det vore ju korkat att sälja sin hobby...
Schysst. Jag skall ta den till en firma i nästa vecka faktiskt i Nyköping som jag efter ytterligare en del förfrågningar har fått bra rekommendationer för. Så vi får se hur det går hos dem.
Men skriv gärna hur det går med lackningen ändå. Kan ju hända att det inte blir dem plus att det alltid ju är intressant att ha lite koll på var man kan få bra arbeten gjorda.
Om inte annat så får vi se hur din lackning blev den 8:e maj. :)
Men skriv gärna hur det går med lackningen ändå. Kan ju hända att det inte blir dem plus att det alltid ju är intressant att ha lite koll på var man kan få bra arbeten gjorda.
Om inte annat så får vi se hur din lackning blev den 8:e maj. :)
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
När vi är inne på lack. Vad tar dom för en schysst lack och vilket förarbete krävs?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'