Om en drivaxel/drivknut går av, karossallad?
Om en drivaxel/drivknut går av, karossallad?
satt å tänkte på en sak tidigare idag, OM en drivaxel/drivknut eller en u-bult eller liknande skulle ge med sig, då bör det väl bli sallad av karossen på den sidan av bilen, för axeln lär väl fara runt som en gräsklippare där inne?
nån som varit med om det förresten?
nån som varit med om det förresten?
Kompressormatad stingray SÅLD!
Dock på en C4a
länk till trasiga axlar
http://www.vetteforum.org/showthread.ph ... readid=478
En förvarings låda gick sönder

länk till trasiga axlar
http://www.vetteforum.org/showthread.ph ... readid=478
En förvarings låda gick sönder

kardanring.... varför har jag inte tänkt på det?
blir att fixa i helgen, kanske går att få dit ngt liknande för drivaxlarna, måste kollas
blir att fixa i helgen, kanske går att få dit ngt liknande för drivaxlarna, måste kollas
Kompressormatad stingray SÅLD!
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Det 'roliga' med C2 och C3an är att drivaxeln också är övre bärarm, så går den av så åker bakhjulet upp i hjulhuset...
Lite byggtips för kardanring: http://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=673318
Lite byggtips för kardanring: http://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=673318
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'


