En till C6 med kompressor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
rma298
Nykomling
Nykomling

En till C6 med kompressor

Inlägg av rma298 »

Jag kunde inte hålla mig, jag monterar in nedanstående kit i min C6/06 med 6-vxl. aut.

A&A nya system använder en Procharger kompressor med en specialbyggd intercooler och A&A's välrenommerade hållare för remskivor och kompressor. Detta system är det som ger mest effekt(mer än 540hk) vid 6psi laddtryck av de som finns på marknaden genom den högeffektiva intercoolertekniken. Hållaren har 5 monteringspunkter för att säkerställa att inget rör sig under hög last. För högsta kvalite och finish har 6061 aluminum används som CNC bearbetats för bästa precision och ytjämnhet vilket är oerhört viktigt för exakt upplinjering av remmen. För att få största möjliga anliggningsyta mot remskivan på vevaxeln så används en ny remskiva som monteras intill vevaxeln vilket ger en 180graders anliggnings yta på remskivan. En justerbar 'idler' remskiva vid kompressorn gör att remmen får maximal anliggning på kompressorns remskiva. Med den avancerade teknik som använts för att minimera risk för remslir så har kitet kortaste remmen jämfört med andra kit på marknaden. Alla rör är 3" förutom utloppet från intercoolern som är 4" upp till gasspjället, självklart har alla rör optimerats för kortats möjliga rördragning. Intercoolern täcks av en specialgjord kåpa i ABS plast - se bilderna !

Alla metalldelar inklusive kompressorn är professionellt polerade för bästa 'show' utseende.

Kitet är komplett inklusive injektorer ! Inget extra behövs för att installera systemet i bilen.

Skall även montera nya bakhjul, 19x11" fälgar, så man får lite mer gummi för energiöverföringen.

vette.se levererar och gör jobbet, så får man lite garanti iallafall.