Motorn stannar när den blir varm?
Motorn stannar när den blir varm?
Jag har en C4 90 årsm cab. Bilen startar bra när den är kall och går sedan 5-10 min och börjar sedan gå ojämt (upp och ner i varv) för att sedan stanna sedan går den ej att starta förens efter ett par timmar eller att den blivit riktigt kall
Frågan är alltså vad det kan vara för fel????
vore tacksam för råd eller tips
Frågan är alltså vad det kan vara för fel????
vore tacksam för råd eller tips
Jag hade samma (eller åtminstone ett liknande) fel på min '94. Det hände dock bara en gång per år, och det var första uppstarten efter vintervilan.
Den startade som vanligt och gick att köra med en stund men efter ett tag började den gå ojämt för att till sist stanna. Det var bara att vänta ett par timmar tills den "morgontrötta" bilen piggnat till, och sen var allt bra resten av säsongen...
Kan det vara samma problem och är det något som blir värre med tiden?
Den startade som vanligt och gick att köra med en stund men efter ett tag började den gå ojämt för att till sist stanna. Det var bara att vänta ett par timmar tills den "morgontrötta" bilen piggnat till, och sen var allt bra resten av säsongen...
Kan det vara samma problem och är det något som blir värre med tiden?
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Tackar för svaren har inte hunnit kolla närmare men just felkoder har jag redan prövat för ett tag sen och det var det inte det visar alltså inga felkoder? kan det vara något annat än det MJ skrev? men har som sagt inte hunnit kolla det ännu.
Mvh// LG Nilsson medlem nr 1063. ps har hafft mycket att göra därför jag svarar så sent
Mvh// LG Nilsson medlem nr 1063. ps har hafft mycket att göra därför jag svarar så sent
Det var corvette magasinet som hade en artikel om hur man tjuvkopplar med ett gem då tickar den igenom alla koder det kommer upp på den lilla displayen på instrument brädan. Men nu i skrivande stund har jag för mig att den visa nr 14 tror jag coolant sensorn så det blir att kolla igen men jag tror att det som MJ skrev kan vara felet det låter nära till hands
Har haft exakt det problem som du beskrivit på min -88.
När motorn var kall startade den hur lätt som hellst men vid ca 60 grader motortemp dog den, för att sedan starta när den kallnat igen.
Problemet löste sig när jag bytte tempgivare (engine coolant sensorn) för typ 59:-.
Detta gjorde också bl.a att fläkten började fungera normalt igen.
Lycka till!
När motorn var kall startade den hur lätt som hellst men vid ca 60 grader motortemp dog den, för att sedan starta när den kallnat igen.
Problemet löste sig när jag bytte tempgivare (engine coolant sensorn) för typ 59:-.
Detta gjorde också bl.a att fläkten började fungera normalt igen.
Lycka till!