Det låter ju nästan för bra för att vara sant!
Är det någon som testat G-tech och sedan bromsat bilen på "riktigt sätt" för att kunna jämföra hk och acceleration till 100 t.ex?
gbak skrev:Jag kan tänka mig att pröjsa ett par hundringar för att slippa göra Jake's beräkningar i bilen........
Har testat den här modelen som är på bilden för många år sen gav liknade värden som bilen skulle ha, dock gjorde vi vägningar på bilarna och sen prova vi dom till ungefär 200km/h innan vi släppte för att se effekten i motorn. Sen gjorde vi testerna flera gånger och det diffa lite upp och ner inte så farligt mycket utan i ett span på ca 10hk +- mellan körningarna.gbak skrev:Fungerar verkligen den här som utlovat?
Det låter ju nästan för bra för att vara sant!
Är det någon som testat G-tech och sedan bromsat bilen på "riktigt sätt" för att kunna jämföra hk och acceleration till 100 t.ex?
Gamla södertäljevägarna leta efter den finns en del bra ställen där man slipper problem med folk som iriterar upp sig och hyggligt rakt på vissa ställen.gbak skrev:mrv8:
Var testar du dina bilar, finns det några bra "fartsträckor" i söderort?
Ja jag har en TH 400, vad jag vet så är turbinen standard den drar då redan på tomgång, 700 rpm.KrilleN skrev:Sandberg, har du automat i den? Isåfall vad har du för turbin? Och vad varvar du i 90 km/h med 4,11 ibak?
MVH Krille
Snyggt jobbat det var ju en avsevärd förbättring,ser fram mot helgen för att prova lite mer.gbak skrev:Nu har jag gjort ett nytt G-tech test.
Efter att ökat sekundär munstyckena till 73, tagit bort choke spjället samt ändrat tändningen till 37 grader så är jag nere på 5,00 (med en missad växling, fick i 3:an istället för 2:an) samt 5,11 sek (i lätt uppförsbacke).
Det blev en enorm skillnad, motorn drar hur bra som helst nu.
Måste hitta en 402m lång raksträcka nu bara.......
.....och det blev ungefär som Sandbergs tider, 173 km/h 13,7 sek.
Nu har jag fått ett nytt problem.
Jag helt saknar grepp och måste släppa av på gasen, mina 10 år gamla Nitto däck är nog lite för spinnvänliga