Mussetoppar?
- BlackSusan
- Nykomling
Mussetoppar?
Jag är en nybliven glad ägare till en Corvette -75 men saken är den att jag inte är någon klippa på motorer. Jag tror att jag har mussetoppar på min 350 motor, men hur ser jag det? Jag har inga bulthål till generatorn på toppen så hur ska jag få fast generatorn? Köpte bilen i princip i en kartong. Förgasaren är en Predator om det kan vara till någon hjälp. Tacksam för svar.
454 Power -74
Grattis till bilen och välkommen på forumet.
Om du söker på mussetoppar så hittar du en hel del info i tidigare trådar.
Här är en där märkningen diskuteras.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... ussetoppar
Om du söker på mussetoppar så hittar du en hel del info i tidigare trådar.
Här är en där märkningen diskuteras.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... ussetoppar
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
- BlackSusan
- Nykomling
Tack
Jag har fått konstaterat tidigare idag att det ät mussetoppar och att dom tydligen ska vara riktigt bra så vi får väl se när jag fått skruvat ihop bilen om den går något. Kan ju alltid hoppas.
454 Power -74
-
- Nykomling
Hej
jag har själv en 72.a med autmatlåda. Satte ihop en nyrenoverad 355 cui med smidda kolvar och Mussetoppar för 3 år sedan - målet var att hamna på en Corvettemotor liknande 330-350 hästars alternativen från 69-71 årgångarna. Tillsammans med rätt kam, Edelbrok insug och Holley 650 SB DP och headers så fick jag en lagom rapp och frisk motor. Må så vara a de moderna alutopparna ger mer power - men för mig för MP topparna helt rätt i min 72.a .- Jag har inte ångrat mig - motorn går mycket bra.
Lycka till med dina mp toppar.
Bo Ytterström
jag har själv en 72.a med autmatlåda. Satte ihop en nyrenoverad 355 cui med smidda kolvar och Mussetoppar för 3 år sedan - målet var att hamna på en Corvettemotor liknande 330-350 hästars alternativen från 69-71 årgångarna. Tillsammans med rätt kam, Edelbrok insug och Holley 650 SB DP och headers så fick jag en lagom rapp och frisk motor. Må så vara a de moderna alutopparna ger mer power - men för mig för MP topparna helt rätt i min 72.a .- Jag har inte ångrat mig - motorn går mycket bra.
Lycka till med dina mp toppar.
Bo Ytterström
- BlackSusan
- Nykomling
tack
Jag har nu köpt en ny förgasare till min svarta "blivande" skönhet. Det blev Holly 650 dp.
Klart att jag ska vara rädd om Predatorn, den ska bli polerad och fin som prydnad.
Klart att jag ska vara rädd om Predatorn, den ska bli polerad och fin som prydnad.
454 Power -74
Re: tack
HejBlackSusan skrev:Jag har nu köpt en ny förgasare till min svarta "blivande" skönhet. Det blev Holly 650 dp.
Förstår dig dom är fina att titta på!
Blir du inte nyfiken på att prova den hur den går?
Mvh
MrV8
- BlackSusan
- Nykomling
Gissa...
Jag är bara så sugen på att få ihop den för en första åktur. Meckar lite var dag men det är mycket kvar att göra. Halva elsytemet är avklippt och det ser ut som en trål i motorrummet. Idag får jag massor av grejer jag beställt till motorn och jag har fått tag på en som drar om strömmen för mig. Sen ska min "susan" snart startas för första gången. Det ska bli SÅÅÅ roligt.
454 Power -74