Halvljus utan grodögon
Halvljus utan grodögon
Är det någon som vet om det går att få tag på halvljusinsatser som passar brevid blinkers till corvette 84?
Halvljus?
varför? 

Re: Halvljus?
för att slippa köra upp de fula grodögonen...
Jo det är det väl egentligen, men du kan ju tända dimljuset isåfall. så länge du inte har det tänt i kombination med halvljus så är det ju godkänt.
För övrigt tror jag inte det går att hitta några halvljus-insatser som passar vid sidan om blinkersen. Du skulle kanske montera "Le-mans" ljus istället på bilen, så slipper du ju grodögonen. (samma typ som C6:an har)
Finns ju att köpa även till C4. Personligen tycker jag att Grodögonen är en del av Corvette-traditionen men smaken är som baken
För övrigt tror jag inte det går att hitta några halvljus-insatser som passar vid sidan om blinkersen. Du skulle kanske montera "Le-mans" ljus istället på bilen, så slipper du ju grodögonen. (samma typ som C6:an har)
Finns ju att köpa även till C4. Personligen tycker jag att Grodögonen är en del av Corvette-traditionen men smaken är som baken

-
- Rookie
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis maj 02, 2006 15:38
- Ort: Roslagen
Jag har kopplat så att jag vrider på parkeringen men grodljusen är fortfarande nere.(lyser lite under huven eftersom jag har parkeringen i insatserna) och sedan trycker jag på dimljuset.
Orginal så sitter parkeringen i den gula blinkerslampan vilken jag kopplar ur vid besiktning men sedan kopplar tillbaka.
Det ser rätt snyggt ut med både dimljus samt lite orange ljus i fronten.
Mvh
Pelle
Orginal så sitter parkeringen i den gula blinkerslampan vilken jag kopplar ur vid besiktning men sedan kopplar tillbaka.
Det ser rätt snyggt ut med både dimljus samt lite orange ljus i fronten.
Mvh
Pelle
Ljus i tunneln
Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
Kör en electronblå C5 Corvette Coupé 2002
-
- Rookie
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis maj 02, 2006 15:38
- Ort: Roslagen
Re: Ljus i tunneln
hangus skrev:Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
Det vill jag också gärna veta

Re: Ljus i tunneln
de är original såhangus skrev:Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
På min importerade -90:a sitter parkeringen orginal i blinkerslampan (blinkerslampan har dubbla spolar),därifrån har jag dragit en kabel till grodornas parkeringslampa (Bytt insatser till dom med parkeringslampa)
Då jag besiktar så har jag kopplat bort parkeringen från blinkerslampan men efteråt så sätter jag tillbaks den.
Vid besiktningen så måste jag först vrida på till halvljus och sedan tillbaks till parkeringläget för att grodornas parkeringslampa skall vara synlig.
-91:an samt dom svensksålda är kanske annorlunda kopplade.
Denna omkoppling gjorde jag efter att jag läst ett inlägg på vetteforum.org ,ett forum som också är bra men där jag av någon anledning inte kan göra några inlägg.
Mvh
Pelle
Då jag besiktar så har jag kopplat bort parkeringen från blinkerslampan men efteråt så sätter jag tillbaks den.
Vid besiktningen så måste jag först vrida på till halvljus och sedan tillbaks till parkeringläget för att grodornas parkeringslampa skall vara synlig.
-91:an samt dom svensksålda är kanske annorlunda kopplade.
Denna omkoppling gjorde jag efter att jag läst ett inlägg på vetteforum.org ,ett forum som också är bra men där jag av någon anledning inte kan göra några inlägg.
Mvh
Pelle
Belysning om dagen
Att parklampan lyser i första läget är väl orginalkoppling,men jag tänder ju dimljuset i det läget ,och åker med det dagtid.
Däremot måste jag tänka på att slå av dimljuset när jag rycker ett hack till och slår på halvljus ,eftersom dimljuset lyser alltid enligt amerikansk modell,ett betende som enligt länsman är i klass med mord(men tycker själv att dimljus i skymning tillsammans med halvljus är ju faktiskt irriterande)
Vad som är fränt iskymning är att dra ut så att hallvljuset tänder ,och trycka in ett hack,då glöder halvljuslampan(gör den även när grodögonen är nere,kolla med huven uppe och dimljus o parkering på)
Angående vetteforum så har man hög säkerhetsnivå på sin webläsare så hakar det sig. prova att registrera igen och backa tillbaks till inlägget du skrev ,så brukar det funka,eller sänk säkerhetsnivån.
Däremot måste jag tänka på att slå av dimljuset när jag rycker ett hack till och slår på halvljus ,eftersom dimljuset lyser alltid enligt amerikansk modell,ett betende som enligt länsman är i klass med mord(men tycker själv att dimljus i skymning tillsammans med halvljus är ju faktiskt irriterande)
Vad som är fränt iskymning är att dra ut så att hallvljuset tänder ,och trycka in ett hack,då glöder halvljuslampan(gör den även när grodögonen är nere,kolla med huven uppe och dimljus o parkering på)
Angående vetteforum så har man hög säkerhetsnivå på sin webläsare så hakar det sig. prova att registrera igen och backa tillbaks till inlägget du skrev ,så brukar det funka,eller sänk säkerhetsnivån.
Svarar Suulan
På min 91a händer inte ett skrutt vid första hacket
Känner mig lost bland dimljus, parkeringsljus och alla andra ljus. Jag vill kunna ha de där avlånga lamporna under grodögonen tända utan att ha grodögonen öppna - hur gör jag det? Men vad är tänt bak då?
Mvh ammis


Mvh ammis
Corvette Cab -91
Re: Svarar Suulan
AH jag har hittat det!ammis skrev:På min 91a händer inte ett skrutt vid första hacketKänner mig lost bland dimljus, parkeringsljus och alla andra ljus. Jag vill kunna ha de där avlånga lamporna under grodögonen tända utan att ha grodögonen öppna - hur gör jag det? Men vad är tänt bak då?
![]()
Mvh ammis

Corvette Cab -91
Jag har två styrboxar till min -88 cab.Till pop up lyserna allts ej motorstyrboxen.
Båda är trasiga för tillfället men dom styr upp lamporna iaf men bryter inte strömmen till motorerna. Se separat inlägg. Till saken, kretskorten ser inte lika dan ut i dom båda. Och den ena fäller bara upp lyserna på 2a läget på knappen halvljusläget. och den andra boxen fäller upp lyserna på redan i parkerinsljus läget.
Vet dock inte om skilnaden det beror på årsmodell eller vilket land bilen är såld.
Båda är trasiga för tillfället men dom styr upp lamporna iaf men bryter inte strömmen till motorerna. Se separat inlägg. Till saken, kretskorten ser inte lika dan ut i dom båda. Och den ena fäller bara upp lyserna på 2a läget på knappen halvljusläget. och den andra boxen fäller upp lyserna på redan i parkerinsljus läget.
Vet dock inte om skilnaden det beror på årsmodell eller vilket land bilen är såld.
Corvette Cab -88