Har just kommit in från garaget.
Bilen går ojämt så det förslår, 427 L71 men med 4-portare.
Mätte upp alla tändkablarna
Mellan tändspole/fördelarlock 5,5 Ohm mätintervall 200K Ohm
1:ans cylinder 10,5
8 8,5
4 10,4
3 11,3
6 12,6
5 11,4
7 10,6
2 9,8
Kablarna ser splonkans nya ut men frågan är om de är så bra?? hört att vissa har kastat dem åt H-vete och köpt vanliga kopparkärnade.
Sen går det historier om att vissa stift inte funkar, man får liksom köpa nya och byta tills det funkar, låter skummt tycker jag???
Sen har jag ett dubbelbrytarsystem med 8 nockar.
Undrar ?? det är väl viktigt att båda brytarna har lika stora gap elller??
Stiften har alla 0,7 gap men hur stort brytaravstånd ska man ha.
Stiften ser nya ut, de flesta är ljusbruna men är lur på 5:an och 3:an
Måste skaffa lämpliga böcker, följer inte med en pappersbit att läsa.
ska gå vidare imorn med kompprov när jag laddat upp batteriet, passar bra när stiften är bortplockade.
Tackar på förhand för ev tips!!!


