Nyckel till Targataket

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Ghostfire
Nykomling
Nykomling

Nyckel till Targataket

Inlägg av Ghostfire »

Hej har köpt en Corre varpå, ägaren förlagt nyckel man lossar skruvarna till Targa taket, vart hittar jag en ny? Kanske ska lägga till att bilen är en .91:a
Mvh
alberto.becker
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Nyckel till Targataket

Inlägg av alberto.becker »

Ghostfire skrev:Hej har köpt en Corre varpå, ägaren förlagt nyckel man lossar skruvarna till Targa taket, vart hittar jag en ny?
Mvh
Det är väll vanlig Torx eller? Har inte kikat så noga men jag har för mig att det såg ut så när jag kikade för sådär två år sedan.
Vill du ha en orginal så vänder du dig till din närmaste GM/saab verkstad eller EAT kan ju ha nån beg.

Mv A/B
Användarens profilbild
Ghostfire
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ghostfire »

Okej, har inte hunnit kolla så noga då jag fick hem bilen för några dar sen och det har varit mörkt och j-vligt. Är det en vanlig Torx e det juh guld. Dom är inte omöjliga att få tag på iaf.
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Nyckel till Targataket

Inlägg av Bobrob »

Ghostfire skrev:Hej har köpt en Corre varpå, ägaren förlagt nyckel man lossar skruvarna till Targa taket, vart hittar jag en ny? Kanske ska lägga till att bilen är en .91:a
Mvh
Har en ny OEM-nyckel i lager (som original) priset är $29,95 * 11,45 = 343:- + frakt. Kommer från Corvette Central www.corvettecentral.com #604420.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
raud_
Rookie
Rookie

Inlägg av raud_ »

Tja det är som precis som alberto.becker skrev en vanlig torx nyckel, vet inte vilken storlek men torx är det :D
Skriv svar