jag har fälgar med den inpressningen,det blir perfekt fram men sticker ut lite bak.besiktigade i alla fall förra veckan & dom var nöjda.
kolla bara med bromsoken bak dom kommer väldigt nära fälgen,så jag fräste av några mm på dom.Är det bmw fälgar?Jag har rial daytona racing
n_brio1 skrev:de var ett par fälgar ja hittade som de stod att de va till corvette men ja tyckte att de va lite skummt et så ja köpte andra istället...
c6r motorsport fälgar 19" fram och 20" bak
så du köpte likadana som jag har blir kalasfint de juh!
Ursäkta om jag går in i tråden, jag undrar om fälgar som passar vanliga C5an, passar dom även på C5an med Z06 bromsar? Jag vet inte riktigt hur mycket större dom bromsarna är.. nån som vet hur det går, behöver man ändra nåt på offset eller nåt annat?
turbo_kicken skrev:passar typ bmw's 5/120 fälgar på en c5? eller t.ex några andra fälgar dom har bultmönster 5/120??
Undrar också detta
Någon som vett?
Simon
Du kan få på BMW fälgar men de har inte exakt samma bult mönster, vill minnas att det skiljer nån tiondel. Använd sökfunktionen för det har varit uppe många gånger förut
Jag skulle aldrig kränga på BMW fälgar eftersom man belastar bultarna enormt mycket i sidled eftesom det inte stämmer exakt och kan göra att bultarna så småningom går av utav utmattning.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se