I annan tråd avkunnas just nu Sveriges vackraste C3, men den snabbaste då, finns den kvar. Den vette Jan Johansson på 70-talet sopade banorna med i modifierad standard, får nog även en inbiten ZO6 ägare att undra hur det var möjligt att nå 197km/tim på 11.7sek. med en standardbil. Det mesta ligger i att få ihop bitarna rätt, och det lyckades knappast GM med, på den här tiden, med den maskinpark som stod till buds. Kunde skilja på 50hk mellan big blockarna, men vem märkte det till vardagskörning.
Jans L88 motor var ett bra ämne att starta med.
mina barn skall få arbeta, det fick minsann mina föräldrar göra
Vill berätta lite om denna bil. Sommaren 1996 var denna bil till salu i Luleåtrakten. Jag själv var intresserad spekulant och gjorde en provkörning av bilen. Vi kom dock inte överens om priset, så det blev ingen affär. Dåvarande ägaren Magnus Burman tog då bilen ner till Fyndbörsgaraget i Solna. Efter vad jag sedan hört så såldes bilen till Norge. Bilen var dock renoverad till orginalskick. Det satt en 427 (L-36) på 390 hk. Lackad rallyröd, orginalfälgar, mm.
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.