Har en kund som testat i sin trimmade C6 cab - går som på räls efter installationen - vinglade betydligt i 200 km/tim med originalplåten.

Säges ge cirka 10% styvare chassi - cab blir styv som en cupé - och en cupé som Z06. Läs mer på www.corvetteforum.com.Enduro skrev:Märker man någon skillnad på en C5 kupe?
Vad kostar den?
Mvh/Erik
Läs mer på www.eliteengineeringusa.com - visst inga konstigheter att kopiera - men är det värt det? Dessa Tunnel Reinforcement Plates är laserskurna och Ceramic Coated - hög kvalitet och fin passform.turbo_kicken skrev:tänkte vad är det för spec. med plåten? kan ju inte vara såå svårt o köra en ny hemma men lite tjockare plåt bara!?
Många gör det men upptäcker att bara materialkostnaden för aluminum blir dyrare ..... kanske man kan tjäna på att göra varianten i rostfri plåt själv förutsatt att man kan göra all kapning och håltagning själv och sen har vi det här med keramisk ytbehandling ...turbo_kicken skrev:tänkte vad är det för spec. med plåten? kan ju inte vara såå svårt o köra en ny hemma men lite tjockare plåt bara!?
Bobrob skrev:
Jag säljer dessa för 12,75 per dollar - 10% för CCS-medlemmar - fritt Täby. Mer info på min web.
vette.se skrev:
Vi har sålt ett antal plåtar om året framförallt till banracing folk. Vi har dessa plåtar i sex olika varianter, den enklaste i 3/16 aluminum utan keramisk ytbehandling för 1335kr fritt Stockholm.
vette.se skrev:
Har Column lock bypass kit ligger på hyllan, kolla vette.se under utförsäljning!
Bobrob skrev: Har några liggandes på hyllan - kommer från Corvette Central $69.95 * min dollarfaktor - monteras under rattstången på 30 minuter och problemet är borta. Läs mer på www.corvetteforum.com - där rekommenderas CLB och varnas för recallen som säges inte lösa problemet.
Ok, ber om ursäkt - ibland rusar pennan iväg - skall försöka hålla fingrarna i styr.Sandberg skrev:Tycker det är bra att även de profersionella deltar och ger råd och tips.
Men med forumets regler i tanke och med historien av tidigare bannade users för att dom försökt att marknadsföra sig här så vore det kanske på sin plats med lite självransakan bland nedanstående.![]()
![]()
Finns ju en plats för detta om man varit duktig och betalat till klubben så har man ju fritt fram på:
"CCS annonsörers annonsforum"
Bobrob skrev:
Jag säljer dessa för 12,75 per dollar - 10% för CCS-medlemmar - fritt Täby. Mer info på min web.vette.se skrev:
Vi har sålt ett antal plåtar om året framförallt till banracing folk. Vi har dessa plåtar i sex olika varianter, den enklaste i 3/16 aluminum utan keramisk ytbehandling för 1335kr fritt Stockholm.vette.se skrev:
Har Column lock bypass kit ligger på hyllan, kolla vette.se under utförsäljning!
Bobrob skrev: Har några liggandes på hyllan - kommer från Corvette Central $69.95 * min dollarfaktor - monteras under rattstången på 30 minuter och problemet är borta. Läs mer på www.corvetteforum.com - där rekommenderas CLB och varnas för recallen som säges inte lösa problemet.
Bobrob skrev:Har nu monterat en Tunnel Reinforcement Plate från Elite Engineering U.S.A. - i 1/4 laserskuren 6061-T6 aluminium tillsammans med en extra Thermal Abs isolering på min 2001 Z06 - dessa används på både C5R och C6R för att öka chassits styvhet, men också för att begränsa värmeöverföringen till konsolen/kupén.
Har en kund som testat i sin trimmade C6 cab - går som på räls efter installationen - vinglade betydligt i 200 km/tim med originalplåten.
Hittar följande data på nätet:COOLMACHINE skrev:Bobrob skrev:Har nu monterat en Tunnel Reinforcement Plate från Elite Engineering U.S.A. - i 1/4 laserskuren 6061-T6 aluminium tillsammans med en extra Thermal Abs isolering på min 2001 Z06 - dessa används på både C5R och C6R för att öka chassits styvhet, men också för att begränsa värmeöverföringen till konsolen/kupén.
6061 T6 aluminium är den kvaliten jämförbar med - "Duralaluminium"?
Visst är det kul med matrealläraBobrob skrev:
Stålplåt är cirka 3 ggr styvare, men också 3 ggr tyngre - d.v.s. lika styv som aluminium vid samma vikt. Ryssarna bygger gärna flygplan i Titan, men ingen bygger flygplan i stålplåt! Z06 har avgassystem i Titan = lättare och starkare än rostfritt.
Nu fick lite gamla civilingenjörskompetenser komma fram - tack för det!