Tack för foton KrilleN, den har tydligen varit populär även efter mitt ägande

Motorn var en 427 385hp som jag joxade med lite= cam, insug, hooker headers osv. Den nya LS7 jag köpte till bilen, såldes omg. den kom hem, då jag beslutat att flytta till vettarnas mecca. Vetten fick i ett tråkigt slut i samband med detta. Den såldes till högsbjudande= 35`
en från stockholm som kom och hämtade bilen, hade inte alla pengarna med sig, så vi skrev avtal om att han skulle betala resten inom 14 dagar.
Han blåste iväg med vetten, men ringde dagen efter från stockholm och berättade att motorn pajat, och att den stod i Åstorp. Vi åkte dit och hämtade hem bilen. Det visade sig att kylarslangen gått sönder, motorn kokat och skurit. Jag blev ombedd att fixa motorn. När motorn var klar ringde jag killen och menade att han först fick betala bilen fullt ut, innan jag levererade den. Han gick till polisen, som kallade dit mig och menade att jag kunde inte behålla bilen, men betalningen då, undrade jag. Ja men han betalar väl när du lämnar den! (poliser!) Vi körde bilen till stockholm,
väl där var soppan också slut, så killen där fick provköra den till macken.
När jag stod därinne och skulle betala, blåste killen iväg med vetten. Det blev att traska tillbaka till polaren som väntade hos en bilfirma, och sen vidare till polisen för att göra en stöldanmälan, och sen tåget hem.
Hans släktingar ringde och erbjöd guld eller ädelstenar som resterande betalning (23`) men det blev nobben, om dom så erbjudit stulna höns.
Polisen tog bilen i förvar, och där stod den när jag anlände till rättegång i stockholm. Killens syndaregister visade på ett liv i undre värden med stulna husvagnar och bilar mm. Jag flyttade till USA, och min advokat skickade så småningom samtliga stålar till mig där. Vem som köpte den vet jag inte.