C5 köp?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Alexxx
Nykomling
Nykomling

C5 köp?

Inlägg av Alexxx »

Hallå! Är ute efter en C5:a och undrar nu om det finns några speciella årsmodeller man bör akta sig för, eller någon speciell årsmodell som man bör satsa på?
Igentligen så vill jag ha en manuell, men fungerar automaten bra vid hårdare körning?
Vanliga fel och brister?
Kom gärna med lite tips och förslag!

Jag har tänkt lägga ca 260-270.000:-

Tacksam för svar/ Mvh Alex
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

C5 cabben kom '98 och FRC och det som senare blev Z06 finns från '99. Head-Up displayen kom '99. Active Handling kom som tillval '98 och blev standard '01 (antispin finns dock på alla C5). Och så har några färger ändrats genom åren..
Jag tycker inte det skett några förändringar stora nog att avråda från köp av en viss årsmodell. Är det däremot någon speciell färg eller utrustning du söker så kanske inte alla årsmodeller passar just dig.

Automatlådan tycker jag fungerar bra, men personligen så föredrar jag att veva runt lite med den där pinnen i mittkonsolen :wink:
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Förutom att hitta rätt bland årsmodeller, utrustning, färg o, dyl fins också den viktigaste frågan. Nämligen hitta rätt EXEMPLAR. Vänd dig till erkänt seriösa handlare, eller om du köper privat en bil med en historia som kan rymmas på ett papper och som går hela vägen till ursprunget. Kolla ALLTID CarFax där kan man få många överaskningar angående "pärlan" man just vart och tittat på. Lycka till!
Skriv svar