MVH
Hur sätter jag igång AC'n?
Hur sätter jag igång AC'n?
Jo, nybliven corvetteägare och utan instruktionsbok
vad står förkortningarna för vid knapparna till värmesystemet? Och hur testar jag så att ACn funkar?
MVH
MVH
MAX eller den till höger.. om du kikar noga så är det nån klammer runt dessa..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
mja...
Knapparna heter: EXT TEMP AUTO BI-LER ECON och HTR....
hmm
hmm
ac
har du ac eller klimat anläggning?.
AC är ju standard rätt tidigt men klimat var tillbehör
Klimat har ju bara tryckknappar som styr de olika funktionerna.
AC är ju standard rätt tidigt men klimat var tillbehör
Klimat har ju bara tryckknappar som styr de olika funktionerna.
OK
Du har klimat alltså.
ställ den i auto ,och så väljer du temp på displayen ,normalt kring 24 grader kanske något varmare.
men nus ka du testa funktionen så då ställer du in max (36 grader har jag för mig ) och låt den gå tills du har varmt i bilen då sänker du till lägsta (16 grader tror jag det var) , och kollar att kylkompressorn slår till.
ja gkör för det mesta auto,men är billen igenimmad kan det var bra med maxdefroster (htr har jag för mig)
Och när du ska piska någon porsche kan det vara läge att trycka in econ,då stannar kylkompressorn och du får lös några extra hästar.
Bi level vete sjutton vad det ska vara bra för
men man åker ju helst nedcabbat då är allt avstängt.
ställ den i auto ,och så väljer du temp på displayen ,normalt kring 24 grader kanske något varmare.
men nus ka du testa funktionen så då ställer du in max (36 grader har jag för mig ) och låt den gå tills du har varmt i bilen då sänker du till lägsta (16 grader tror jag det var) , och kollar att kylkompressorn slår till.
ja gkör för det mesta auto,men är billen igenimmad kan det var bra med maxdefroster (htr har jag för mig)
Och när du ska piska någon porsche kan det vara läge att trycka in econ,då stannar kylkompressorn och du får lös några extra hästar.
Bi level vete sjutton vad det ska vara bra för
men man åker ju helst nedcabbat då är allt avstängt.
tackar!!
Tackar för hjälpen!! ska testa det i morron 
Svammel
Jag svamlade litegrannn..
Så här är det: Längst till vänster är fläktstyrningen ,dels automatläge och att köra farten upp och ned.
Sedan kommer off,man slår av hela skiten,ett läge man normalt använder bara när man åker öppet.
Auto knappen som sagt
BI level,en funktion som används när det är hög luftfuktighet,dimma,det blåser mest på rutan..
Econ systemet försöker kyla så gott det går utan att använda kompressorn,den tar då givetvis in den mesta luften utifrån
HDR Heater vinterläge för att få bra värme och öppna rutor.
Defrost (symbolen av vindrutan det blåser luft på),används när man ska få upp en igenimmad/igenisad bil.
Så här är det: Längst till vänster är fläktstyrningen ,dels automatläge och att köra farten upp och ned.
Sedan kommer off,man slår av hela skiten,ett läge man normalt använder bara när man åker öppet.
Auto knappen som sagt
BI level,en funktion som används när det är hög luftfuktighet,dimma,det blåser mest på rutan..
Econ systemet försöker kyla så gott det går utan att använda kompressorn,den tar då givetvis in den mesta luften utifrån
HDR Heater vinterläge för att få bra värme och öppna rutor.
Defrost (symbolen av vindrutan det blåser luft på),används när man ska få upp en igenimmad/igenisad bil.

