Har säkert varit uppe förr men hittar inte med sökningen. OM man vill kompressoerkonvertera, vilket är mest hållbart egentligen, aut eller man? Vill egentligen ha automat men känns som det inte håller riktigt.
Mvh Macke
Kompressor? Aut eller Manuell??
Re: Kompressor? Aut eller Manuell??
Det sägs att de manuella är att föredra, men det går ju alltid att preppa lådan o förstärka.. Jag har automat, trivs kalasbra med den.. växlar snabbt, men även mjukt när man vill de =)MackeC5 skrev:Har säkert varit uppe förr men hittar inte med sökningen. OM man vill kompressoerkonvertera, vilket är mest hållbart egentligen, aut eller man? Vill egentligen ha automat men känns som det inte håller riktigt.
Mvh Macke
Automaten måste förstäkas och kopplingen brinner upp på de manuella.. Kostnadsskillnaden däremellan är försummabari sammanhanget.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: Kompressor? Aut eller Manuell??
Om du vill ha automat så fungerar det ganska ok så länge som du håller dig till standard kiten (dvs dynojet glädjesiffror på omkring 520-540hk och motsvarande ökning på vridet) med max 7psi. DU SKA DOCK INTE LIGGA PÅ OVERDRIVEN NÄR DU SKA LEKA, kör då på trean så håller lådan skapligt.MackeC5 skrev:Har säkert varit uppe förr men hittar inte med sökningen. OM man vill kompressoerkonvertera, vilket är mest hållbart egentligen, aut eller man? Vill egentligen ha automat men känns som det inte håller riktigt.
Mvh Macke
Ny väldigt bra koppling med förbättrad hydraulik ligger på på omkring 10'-12' beroende på modell, lämna in automaten för förstärkning 10'-30' beroende på vad du vill ha gjort.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se