Importera C5 Z06

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
shaken
Rookie
Rookie

Importera C5 Z06

Inlägg av shaken »

Börjar bli sugen på att sälja min Corvette C4 och införskaffa mig en C5 Z06. Har hört ryckten om att vissa tar in dem som vanliga C5 och undrar varför? Har också hört att det kan bli problem med registreringsbesiktningen med en Z06?
Någon som har erfarenheter :?:
MVH Shaken
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Jag har en Z06 2001 - köpte privat i Sverige i juni 2006. Säljaren hade tagit in den direkt från Florida - köpt av en bekant.

Denna bil är intagen och regbesiktigad 2004-07-13 och har alla Z06 märkningar. Dvs Fabrikat: Chevrolet Corvette Z06 och effekt: 283 kW.

Tidigare sägs det att Z06 ej varit regbesiktigad/godkänd i Europa - men det gäller kanske före 2004?. Några säger att det är lättare att ta in via Tyskland - jag vet inte vad som är sanningen bakom detta?!

Självklart skall man se till att få den reggad som en Z06 - annars förlorar den säkert i värde - och det borde inte vara något problem.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
shaken
Rookie
Rookie

Inlägg av shaken »

Bobrob skrev:Jag har en Z06 2001 - köpte privat i Sverige i juni 2006. Säljaren hade tagit in den direkt från Florida - köpt av en bekant.

Denna bil är intagen och regbesiktigad 2004-07-13 och har alla Z06 märkningar. Dvs Fabrikat: Chevrolet Corvette Z06 och effekt: 283 kW.

Tidigare sägs det att Z06 ej varit regbesiktigad/godkänd i Europa - men det gäller kanske före 2004?. Några säger att det är lättare att ta in via Tyskland - jag vet inte vad som är sanningen bakom detta?!

Självklart skall man se till att få den reggad som en Z06 - annars förlorar den säkert i värde - och det borde inte vara något problem.
Tack för detta utförliga svar skall bara sälja min C4 först så får vi se om jag tar en tur till USA för att införskaffa mig en Z06. Tack för hjälpen med EGR-ventilen förra sommaren.
MVh Shaken
Skriv svar