Ska lämna in bilen på milservice på GM Akalla men jag har aldrig ägt en bil som Corvette C5 och undrar lite hur mycket en service brukar kosta så jag inte får en chock när jag ser räkningen
Kanske ska nämna att ett dimljus behöver bytas ut och höjden på halv/hel ljuset ska justeras.
1500 mil service går på 5000 i Skåne, men då ingår inga andra jobb.
Bara oljan kostar 1200 + olja till Bakaxeln för 800.
Det är bara att se glad ut och betala.
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec , ett monster att köra Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
Jag har haft min c5:a inne på service bara för några dagar sedan, kostnad 2078,25kr. Detta var på firma som är auktoriserad för Corvette service. Min bil har gått 4300mil och jag bad om 4500mils servicen.
Jo jag tyckte också att det såg billigt ut jämfört med era priser. Dom har bytt olja och oljefilter och kontrollerat en massa saker enligt ett GM service protokoll.
Är man lite händig och inte har behov av en garantistämpel i boken, så byter man olja och filter själv på 15 minuter - kostnad 1000:- med originalfilter och Mobil 1 0W30 SuperSyn-olja. Övrig kontroll - nivå på olja i växellåda och diff, samt allmänna checkpunkter bör inte vara speciellt svårt heller. Totalt 1-2 timmars arbete - borde kosta högst 2000:- på bra verkstad om inget konstigt tillstöter.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare www.VetteParts.se