Varvräknare

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Varvräknare

Inlägg av Målarn59 »

ngn som vet när det blev electronisk varvräknare på c3:an
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
SKONGEN
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 04, 2007 19:29
Ort: NORGE

Inlägg av SKONGEN »

-74,tror jeg
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

e det samma storlek på mätar tavlorna?
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
SKONGEN
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 04, 2007 19:29
Ort: NORGE

Inlägg av SKONGEN »

ja,etter det jeg tror er de helt like.
SKONGEN
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 04, 2007 19:29
Ort: NORGE

Inlägg av SKONGEN »

Användarens profilbild
arilau
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 135
Blev medlem: ons sep 20, 2006 20:57
Ort: haninge

Inlägg av arilau »

jag har 74 och i min är det vajer elektronisk kom 75.ari
joasol
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 107
Blev medlem: tis jun 06, 2006 13:38
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av joasol »

precis elektronisk kom 75 och ser likdana ut som de senaste mekaniska. Kommer inte ihåg riktigt vilka årsmodeller som är samma design, men vet att 69:an har annan färg på siffrorna.
Jag bytte till elektronisk på min 73:a, tyvärr var mätartavlan i dåligt skick på den elektroniska och upptäckte då att den inte är identisk med den mekaniska. Det som skiljer är storleken och placering av hålen i tavlan. Men med mindre modifikationer blev det bra, men blev inte perfekt.
Stingray -73 sb.

http://www.solvberg.se
PSI Graded unc & unf - Pennzoil
www.unifiedfasteners.com
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

o.k säljer nog min MSD fördelare o köper en mekanisk ...verkar enklast
och billigast
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
SKONGEN
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 04, 2007 19:29
Ort: NORGE

Inlägg av SKONGEN »

Jeg har en MSD fordeler med wire til turtrlleren på min bil. :D
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Jo men köpte min till min 75a som jag sålde o den e elektronisk så jag får väl sälja den o köpa mej en mekanisk
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Har en MSD- 8360 på hyllan...elektronisk.....Men vad ska man köpa för ngt som e likvärdigt
fast med wier/mekanisk...ngn som har ett bra förslag
Har tändspole MSD Blaster 2 som jag tänke andvända
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

jag har en Pro billet fördelare pn 8571 MSD ignition
:wink:
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Det blev en MSD-8572 Pro-Billet...med vaccum o mekanisk varvräknare och en MSD Box 6AL med övervarvningskydd....lite överkurs för tillfället men kommer nog passa fint till 383:an som ska i till vintern.. :wink:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jag inhandlade en sån här box, Holley Annihilator.
Bild


Kan inte köpa gamal analog stenålders teknik (MSD 6AL med mekaniska pluggar som måste petas in för att ändra varvtalsregulatorn) , när det finns modern digital teknik.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

gbak skrev:Jag inhandlade en sån här box, Holley Annihilator.
Bild


Kan inte köpa gamal analog stenålders teknik (MSD 6AL med mekaniska pluggar som måste petas in för att ändra varvtalsregulatorn) , när det finns modern digital teknik.
Som man måste plugga in dator i ja hehe det låter ju krångligare :lol:
Men visst finns det andra bra boxar. :)
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Vaaa!
Måste man plugga in en dator for att ställa varvtals regulatorn? :shock: :shock:
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Vet la inte jag hahaha Men det lät så Gbak!! Nä ut och burna med dig istället för att prata teknisk mumbojumbo!!! Glöm inte kameran! :wink: :twisted:
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

"Bakom min panna ligger en hjärna på lur! "

Hmmmm....... :wink:
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Skriv svar