Har nån provat Water Wetter mot c4 mot hög motortemp?
Har nån provat Water Wetter mot c4 mot hög motortemp?
Är det nån som har erfarenhet av Red Line Water Wetter.Har kört en sommar med en-88 och det var ett problem ibland med djävligt hög motortemp.Byter termostat nu till 82 graders och har köpt en flaska Water Wetter som enligt beskrivningen ska sänka tempen upp till 16 grader.För att uppnå högsta effekt ska man tydligen tappa av vattnet om man har glykol i(vilket jag tror dom flesta har)och enbart fylla på med vatten och detta undermedel,som enligt butiken används av roadracinförare och för den delen kanske av andra racingutövare också.
Motorn går väldigt varm (så föraren blir svettig...) med det är konstruerat så.
Jag har installerat en switch så jag kan styra mina kylfläktar som jag vill, kö-körning eller cruising = elfläkt på = inga problem.
Kolla på denna http://www.madvet.com/shop?frame=3.138.943 eller gör en egen switch.
Om fläkten/fläktarna går och motorn fortfarande går för varm så har du problem med kylsystemet. Termostat-byte o water-wetter löser inte det i så fall.
Jag har installerat en switch så jag kan styra mina kylfläktar som jag vill, kö-körning eller cruising = elfläkt på = inga problem.
Kolla på denna http://www.madvet.com/shop?frame=3.138.943 eller gör en egen switch.
Om fläkten/fläktarna går och motorn fortfarande går för varm så har du problem med kylsystemet. Termostat-byte o water-wetter löser inte det i så fall.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.