Styrka miltalet

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
dbrannwik
Nykomling
Nykomling

Styrka miltalet

Inlägg av dbrannwik »

Hej!
Har annonserat ut min fina Corvette på blocket (http://www.blocket.se/vi/12062491.htm?ca=15_s) och fick en fråga från en spekulant som jag inte hade något bra svar på. Miltalet är nämligen ovanligt lågt, endast 6780 mil ungefär. Jag vet ju själv hur jag kört de nio år jag haft bilen och under den tiden har jag heller inte haft anledning att betvivla den förste ägaren, bilen har gått som en klocka. Men hur kan jag visa det formellt? Bilen är urspungligen såld i Belgien. Finns det något sätt att läsa ut milen annat än via kilometermätaren i instrumentpanelen? Eller kan en svensk återförsäljare se det via något logginstrument?
Någon som känner till någon som är på jakt efter bil som denna förresten?
Mvh
Daniel
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Den tid som den varit i sverige går det väl attt styrka via besiktningsprotokoll, före import kan väl vara svårare. Vet dock inte om det går att få fram gamla data från bilprovningen men åtminstonde data från regbesiktningen borde ju finnas kvar.
Sedan kan det kanske finnas registrerat om bilen har servats regelbundet då ser man väl datum och servicetillfälle, seviceboken eller kanske GM har det registrerat åtminstonde för de första åren.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
dbrannwik
Nykomling
Nykomling

Inlägg av dbrannwik »

Tack för idéerna. Jo, jag har sparat protokollen från besiktningen, men av någon märklig anledning var det mer värt att se mätarställningen i en servicebok. Personligen kan jag inte se skillnaden.
Den tid jag har haft den har jag skött service själv.
Mvh
Daniel
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

miltal

Inlägg av Ingo »

Servicebok är ju något att gå efter om en bil är max 3-4 år gammal,men sedan blir det ju ointressant,eftersom milen då skenat iväg.
Men du borde kunna få fram protokollet från regbesiktningen,och sedan lägga dom till vanliga besiktningsprotokoll,det är bra mycket säkrare än stämplar i en servicebok.. :D
Skriv svar