Urk!
Urk!
25 grader varmt, solen steker och jag är i garaget, för att montera ihop parkeringsbromsen!
Det här är verkligen trist att hålla på med det här.
Långsamt går det också.....
Jag vill ut och köra istället för att ha körförbud!
http://www.rowleycorvette.com/corvette_repair.html
Det här är verkligen trist att hålla på med det här.
Långsamt går det också.....
Jag vill ut och köra istället för att ha körförbud!
http://www.rowleycorvette.com/corvette_repair.html
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Har tid nästa måndag!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Klar!
Bara spacer och fälgar som skall dit.
Nu skall jag ut och testa.......
Bara spacer och fälgar som skall dit.
Nu skall jag ut och testa.......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Gbak,
Hur gick det med Wilcox ?
Fick du nån bra förklaring eller skall man lägga till dem på "ignorera" listan?
mvh
Mr. Beam
Hur gick det med Wilcox ?
Fick du nån bra förklaring eller skall man lägga till dem på "ignorera" listan?

mvh
Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
Re: Urk!
Om det är någon tröst så är du ju inte den enda som sitter och ugglar i ett garage 

gbak skrev:25 grader varmt, solen steker och jag är i garaget, för att montera ihop parkeringsbromsen!
Det här är verkligen trist att hålla på med det här.
Långsamt går det också.....
Jag vill ut och köra istället för att ha körförbud!
http://www.rowleycorvette.com/corvette_repair.html
Re: Urk!
Precis,här är en tillNexxus skrev:Om det är någon tröst så är du ju inte den enda som sitter och ugglar i ett garage
gbak skrev:25 grader varmt, solen steker och jag är i garaget, för att montera ihop parkeringsbromsen!
Det här är verkligen trist att hålla på med det här.
Långsamt går det också.....
Jag vill ut och köra istället för att ha körförbud!
http://www.rowleycorvette.com/corvette_repair.html




Stefan
De är nog en het kandidat för din "ignorera lista", läs här så får du lite mer info för att ta ett beslut:Mr. Beam skrev:Gbak,
Hur gick det med Wilcox ?
Fick du nån bra förklaring eller skall man lägga till dem på "ignorera" listan?![]()
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1719673
Jag har även mailat Willcox och de ber om ursäkt och allt det vanliga säljsnacket när nåt går snett.
De säger att de skall gå till botten med problemet men det är ju inte till nån större tröst just nu.
Det var tydligen monteringsverktyget som tog 2 veckor extra att få fram.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Faan!
Parkeringsbromsen tar inte nästan nåt ändå!
Jag drar handtaget i botten, helsvampigt!
Är det nån som har förslag på vad jag skall gör nu?
Allt inne i trumman är utbytt, nytt vajerhjul under bilen.
Bakre vajern har jag rengjort och smort upp så den löper lätt.
Backade ut backarna 2 kuggar från att bromsen började gå i ingrepp.
Parkeringsbromsen tar inte nästan nåt ändå!
Jag drar handtaget i botten, helsvampigt!
Är det nån som har förslag på vad jag skall gör nu?
Allt inne i trumman är utbytt, nytt vajerhjul under bilen.
Bakre vajern har jag rengjort och smort upp så den löper lätt.
Backade ut backarna 2 kuggar från att bromsen började gå i ingrepp.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag fick en tvåa på handbromsen när jag besiktade, åkte hem och justerade upp handbromsbackarna på justeringen inne i trumman tills det nöp rejält, justerade sen under bilen på vajersträckningen så spaken tar lagom långt upp.
Åkte till ombesiktningen med anliggande handbroms och fick godkänt, sen hem o släppa justeringen.
Nu är det fritt fram i 2 år.
Har läst en del trådar här på forumet där det sägs att det är mycket svårt att få en väl fungerande handbroms på en c3 o det verkar stämma.
//Håkan
Åkte till ombesiktningen med anliggande handbroms och fick godkänt, sen hem o släppa justeringen.
Nu är det fritt fram i 2 år.
Har läst en del trådar här på forumet där det sägs att det är mycket svårt att få en väl fungerande handbroms på en c3 o det verkar stämma.
//Håkan
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 253
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 14:17
- Ort: Hammarö / Värmland
Här var det ytterligare en i garaget !
Fick ordning på bromsarna och startmotorn och åkte till besiktningen !
Inga problem rent papper !
Startar upp bilen för en sväng i Fredagskväll och märker att man
bara har en växel i Automaten ( backen fungerade också )
Livet är grymt !
Om det ändå kunde regna !
Är det nån som har en TH400 till en -73 liggande ?
Fick ordning på bromsarna och startmotorn och åkte till besiktningen !
Inga problem rent papper !
Startar upp bilen för en sväng i Fredagskväll och märker att man
bara har en växel i Automaten ( backen fungerade också )
Livet är grymt !
Om det ändå kunde regna !
Är det nån som har en TH400 till en -73 liggande ?
Det man inte vet har man ingen aning om !
''Stingray73 skrev:Här var det ytterligare en i garaget !
Fick ordning på bromsarna och startmotorn och åkte till besiktningen !
Inga problem rent papper !
Startar upp bilen för en sväng i Fredagskväll och märker att man
bara har en växel i Automaten ( backen fungerade också )
Livet är grymt !
Om det ändå kunde regna !
Är det nån som har en TH400 till en -73 liggande ?
Har du kollat oljenivån i lådan ? Om den är schysst så kanske det är oljefiltret i lådan som behöver bytas.
Har du tur så är det ngn av dessa två enkla fel som ställer till det !
//Hagge
Hur går det med handbromsen?gbak skrev:Faan!
Parkeringsbromsen tar inte nästan nåt ändå!
Jag drar handtaget i botten, helsvampigt!
Är det nån som har förslag på vad jag skall gör nu?
Allt inne i trumman är utbytt, nytt vajerhjul under bilen.
Bakre vajern har jag rengjort och smort upp så den löper lätt.
Backade ut backarna 2 kuggar från att bromsen började gå i ingrepp.
Du ska väl besikta på måndag.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Det enda vi C3 ägare kan säga om C5 är: Urk!antos skrev:Mitt råd!
Skaffa en C5:a som andra bil
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
En liten dementi:
Egentligen är det inget fel på C5, det är ju en Corvette!!
Man går ju igenom olika stadier i livet.
Just nu är jag inne i en period när jag tycker att det kul att hålla på och greja men min C3:a.
I framtiden när jag tröttnat på meckning (var ganska trött häromdan) kan jag mycket väl tänka mig att köpa en C5:a.
Men inte just nu, måste bara................
Det här börjar bli djupt det här.....borde kanske sluta brygga eget vin.
Angående handbromsen:
Så tror jag att jag fått till den.
Efter att jag kört ett "burnin" på den, dvs kört runt och dragit i hantaget i 15-20 sek ca 10 ggr, så sträckte jag upp den igen.
Denna gång så släppte jag allt som gick på stjärnhjulet, sedan så sträckte jag upp främre vajern rejält så att också då den bakre vajern blev tajt.
Sedan satte jag an stjärnhjulet och lät det ligga an lätt mot backarna.
Vid test så orkar jag nu hålla fast bilen i en måttlig nerförsbacke, det har aldrig gått tidigare.
Så jag tror att det kommer att gå bra vid besiktningen beträffande bromsen.
Däremot så är det väl risk att jag får nerslag på glappet i trailing armen.
Men det är ett senare problem.......
Egentligen är det inget fel på C5, det är ju en Corvette!!
Man går ju igenom olika stadier i livet.
Just nu är jag inne i en period när jag tycker att det kul att hålla på och greja men min C3:a.
I framtiden när jag tröttnat på meckning (var ganska trött häromdan) kan jag mycket väl tänka mig att köpa en C5:a.
Men inte just nu, måste bara................
Det här börjar bli djupt det här.....borde kanske sluta brygga eget vin.
Angående handbromsen:
Så tror jag att jag fått till den.
Efter att jag kört ett "burnin" på den, dvs kört runt och dragit i hantaget i 15-20 sek ca 10 ggr, så sträckte jag upp den igen.
Denna gång så släppte jag allt som gick på stjärnhjulet, sedan så sträckte jag upp främre vajern rejält så att också då den bakre vajern blev tajt.
Sedan satte jag an stjärnhjulet och lät det ligga an lätt mot backarna.
Vid test så orkar jag nu hålla fast bilen i en måttlig nerförsbacke, det har aldrig gått tidigare.
Så jag tror att det kommer att gå bra vid besiktningen beträffande bromsen.
Däremot så är det väl risk att jag får nerslag på glappet i trailing armen.
Men det är ett senare problem.......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
Helt rätt gbak, man går igenom olika stadier i livet. Jag ville lämna mekstadiet
För ett tag i alla fall. Även om jag tycker meket ibland kan va himla
ochså, dock inte under fantastiska soliga sommardagar. Min framtidsvision är -67 cab. Med lagom mycket mek, så jag får väl hitta någon billig sådan som är helrenoverad och ramlyft. 



-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Klarade besiktningen!
På nåt konstigt sätt så fick besiktningskillen det till att det var en ombesiktning fastän min månad redan passerat
Mina protester var synnerigen lama över det beslutet
Bromsarna tog faktiskt både jämt och bra, diffade ca 20% bara.
Men så har jag lagt ner ca 16 timmar på dem också!
Se upp Skövde, nu är jag snart påväg!
Jag frågade om vilka krav som gällde och fick till svar att det räcker om ena sidan tar riktigt bra och kan låsa hjulet, den andra sidan behöver då "bara" följa med och kan då ligga ganska mycket under i kraft.
Exakt vart gränserna går sa han inte men det verkar vara relativt måttliga krav ändå.
På nåt konstigt sätt så fick besiktningskillen det till att det var en ombesiktning fastän min månad redan passerat

Mina protester var synnerigen lama över det beslutet

Bromsarna tog faktiskt både jämt och bra, diffade ca 20% bara.
Men så har jag lagt ner ca 16 timmar på dem också!
Se upp Skövde, nu är jag snart påväg!
Jag frågade om vilka krav som gällde och fick till svar att det räcker om ena sidan tar riktigt bra och kan låsa hjulet, den andra sidan behöver då "bara" följa med och kan då ligga ganska mycket under i kraft.
Exakt vart gränserna går sa han inte men det verkar vara relativt måttliga krav ändå.
Senast redigerad av gbak den mån jun 11, 2007 20:18, redigerad totalt 1 gånger.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Måste bara hitta någon tillräckligt tom rak väg utan trafik någon mörk natt.
Det är inte det lättaste här runt Stockhlom.
Komma vinglande i 170-180 knyck i en Corvette på en vanlig väg där det är trafik är inget vidare.
Är det ingen som känner till några "flygrakor" här i Stockholm's trakten.
Skulle behöve "tuna" in förgasaren också.
Det är inte det lättaste här runt Stockhlom.
Komma vinglande i 170-180 knyck i en Corvette på en vanlig väg där det är trafik är inget vidare.
Är det ingen som känner till några "flygrakor" här i Stockholm's trakten.
Skulle behöve "tuna" in förgasaren också.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h