Hej! Jag är nybliven corvette-ägare (4 veckor) och även ny på forumet.
Jag har en -91 som har börjat bråka lite den har börjat misstända och går ej på alla
cylindrar ibland, den sotar ner stiften redan efter ett par mil.
Även tomgången är lite orolig,har bytt stift ,sprutat startgas för att se ev tjuvluft,bytt lambda,
kollat tändkablar.Ända felkoden jag fått upp är nr 13 vid kontroll (byglat A&B stift) SES lampan tänds ej under gång.
Kan tilläggas att bilen är lite trimmad: Lingenfelter Superram insug, Lingenfelter 74219 kamaxel, Hooker Super Competition (1 ¾”) keramiska headers, Dubbelt 3 tums avgassystem med dubbla cattar, K&N filter.
Tändproblem? Spridare? Mappningsfel?
Undrar om det finns någon i Lidköpingstrakten som skulle kunna scanna bilen åt mig
och ev mappa om den (givetvis mot betalning)
/Micke
Misständer
Misständer
Corvette Coupe-91
[quote="gta324"]har den alltid sotat ner stiften?
Är den inte mappad kan det vara en mycket bra ide med de grejorna.
Är det Kristoffers gamla bil från sundbyberg isf är den mappad, och du bör leta tändfel, bränd kabel eller dyl men en scan är aldrig fel ändå....
?[/q
Det stämmer att det är Kristoffers bil.
Den misstände dan före jag skulle hämta bilen och han bytte då stift och bilen gick riktigt då.Dock missade den lite när jag provkörde den när man
gav fullt,men den gick fint på resan hem.Men när jag började köra lite stadstrafik med den börja den misstända oftare och den får mycket soppa vid uppstart (ryker svart ibland) stiften blir sotiga fort.
Var det någon speciell bränd kabel du tänkte på?
Det är väl V8-mannen som har mappat den.
/Micke
Är den inte mappad kan det vara en mycket bra ide med de grejorna.
Är det Kristoffers gamla bil från sundbyberg isf är den mappad, och du bör leta tändfel, bränd kabel eller dyl men en scan är aldrig fel ändå....
?[/q
Det stämmer att det är Kristoffers bil.
Den misstände dan före jag skulle hämta bilen och han bytte då stift och bilen gick riktigt då.Dock missade den lite när jag provkörde den när man
gav fullt,men den gick fint på resan hem.Men när jag började köra lite stadstrafik med den börja den misstända oftare och den får mycket soppa vid uppstart (ryker svart ibland) stiften blir sotiga fort.
Var det någon speciell bränd kabel du tänkte på?
Det är väl V8-mannen som har mappat den.
/Micke
Corvette Coupe-91
Har ohmat mina oxå med varierande värden ex 8,8 ,9,7 upptill 17,0 så det är väl bara att beställa nya.BruumBruum skrev:Har också en 91a som gör likadant. Ohmade mina spridare och konstaterade att det vart dags att byta. Pröva och mät dina. Behöver ju iofs inte vara det i ditt fall eftersom du har en del eftermarknadsprylar som kanske kan strula till det som jag inte har.
Har du bytt dina och gick bilen riktigt sen,vilken storlek satt du i 22:or
eller 24:or?
/Micke
Corvette Coupe-91
Ok!BruumBruum skrev:bestallde fran summit, Accel 22or eftersom jag inte skall trimma. Har inte bytt annu, dom jaklarna dok inte upp forrens jag akt ivag pa semester. Befinner mig just nu pa franska rivieran och blir kvar har 2 veckor till. Skall dock byta direkt jag kommer hem sa kan du vanta sa kan jag posta resultatet da. (finns inga "svenska" bokstaver pa detta tangentbordet.....). Mina varierade fran 5 ohm upp till 16.7 ohm, far ju bara hoppas pa att boxen inte tagit stryk....... //Tord
Jag har oxå beställt nya Accel 23:or från Summit via Vetteparts det skulle ta 2-3 veckor så det blir kanske byte vid samma tidpunkt då.
Ska oxå iväg på semester,men jag tänke posta resultatet här oxå sen
det kan väl alltid hjälpa någon att veta resultatet ifall dom har samma
sympton på bilen.
/Micke
Corvette Coupe-91
Äntligen efter 5 veckors väntan på grejerna och lite semester så satt jag i dom nya spridarna (fredags) och vips så var allt strul med misständningar,orolig gång och sotiga stift borta.
Så jag kan bara säga som så många andra här på forumet
börjar bilen jävlas med misständningar och dylikt så kolla spridarna.
Så nu är man en glad corvette-ägare igen
/Micke
Så jag kan bara säga som så många andra här på forumet
börjar bilen jävlas med misständningar och dylikt så kolla spridarna.
Så nu är man en glad corvette-ägare igen

/Micke
Corvette Coupe-91