Återkommande problem när motorn är varm att den inte startar. Får den svalna så hoppar den igång. Monterat spacer under förgasare, ny Edelbrock 600 förgasare, Hi Rise huv för mer luft. Tålamodet börjar sina, tacksam för tips.
Har gummislang från den mekaniska pumpen och den ligger nära (inte direktkontakt). Är det soppan som förångas? Igår när den inte startade så kollade jag om det kommer bensin när man gasar och det gjorde det.
4speed skrev:Har gummislang från den mekaniska pumpen och den ligger nära (inte direktkontakt). Är det soppan som förångas? Igår när den inte startade så kollade jag om det kommer bensin när man gasar och det gjorde det.
Har du testat att hålla full gas medans du vrider runt. Min förra motor kunde vara lite tjurig när den va varm och då fick man hålla gasen stumt i botten samtidigt som man vred om.
Motorn är en 350 nyrenoverad 2005 och problemet har funnits där sedan dess. Det är mauell choke.
Jag hade en -72 för många år sedan och den hade samma åkomma, blev något bättre när jag den gången bytte till en Holley.