Försäkring på en nyimporterad C4 ?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
bellflower
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Försäkring på en nyimporterad C4 ?

Inlägg av bellflower »

Tjena..

Har en nyimporterad C4 fr 93 och upptäcker nu efter en del telsamtal till div bolag att det tydligen inte är enkelt att teckna en försäkring för att inte bli skinnad in på benmärgen.

Att få ta del av klubbförsäkringen utan att vara medlem under minst ett år är tydligen stopp för och det har vad jag hört Länsförsäkringar satt som regel.. I mitt huvud känns det som ett rätt taskigt avtal CCS har med detta bolag. Klart att det finns "lycksökare" men dessa går ju att stoppa på betydligt andra sätt än en sån här puckad regel som drabbar serösa ägare. Å eftersom man inte kan bli medlem i CCS om man inte har en svenskreggad bil så är det lite av moment 22 i hela frågan.

Jag har själv ett rätt långt förflutet som Hot Rod & Hojbyggare med många byggen i min "CV" å nu står man tydligen här med nosen i gröten å ska bli skinnad på halva lönen för att kunna försäkra bilen..
En fråga för CCS och som har hand om försäkringarna torde väl vara att försöka se över denna korkade regel. Som exempel kan jag nämna att min senaste Harley jag byggde som var värderad till en bit över 300 000 hade en premie som man givetvis kunde teckna direkt via Bilsport MC för ca 2800:_ om året. Helförsäkrad.

Jag bara ställer mig frågan varför det ska behöva vara så här..
Nåja.. Nog svamlande..

Är det Någon här på forumet som kan ge ett bra tips till nåt bolag eller sätt attt kunna försäkra min nyimporterade C4 utan att behöva tänka tanken "sälj den" å köp en volvo.. ( Usch å fy )
Bara som exempel så skulle trygghansa ha nästan 20000:- om året för att teckna en försäkring på denna bil. Å de trots att man har andra försäkringar i detta skitbolag. Andra bolag man ringer kanske är något billigare men inte blir man glad över deras besked.

Snälla hjälp mig med goda råd å dåd i min fråga..

/ Uffe
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Pröva med if dom har en speciell Chevroletförsäkring, jag har själv en sån och jag tycker dom är rätt humana på prissättningen :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Jag har en personlig entusiastförsäkring hos Länsförsäkringar. Besiktigade bilen hos Gunde Back(?) i Västberga. Samma pris som genom klubben. Prova att ringa dem !
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
bellflower
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Hmmmm ??

Inlägg av bellflower »

Låter intressant.. När jag ringer Länsförsäkringar säger dom att Entusiastförsäkringen ska gå via klubben..
Olika uppgifter alltså..

: (

Får bli ett samtal till LF igen...

Uffe

Bengt skrev:Jag har en personlig entusiastförsäkring hos Länsförsäkringar. Besiktigade bilen hos Gunde Back(?) i Västberga. Samma pris som genom klubben. Prova att ringa dem !
bellflower
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Re: Hmmmm ??

Inlägg av bellflower »

Å då när jag ringer så är beskedet att, Visst.. Vi skickar ett underlag för Privat entusiastförsäkring å sen är det bara fixa en godkännande försäkringsbesiktning å när och om det blir godkänt kan man åtnjuta samma premie som CCS Medlem..

Låter tryggt.. Tack alla för svaren.

/ Uffe

bellflower skrev:Låter intressant.. När jag ringer Länsförsäkringar säger dom att Entusiastförsäkringen ska gå via klubben..
Olika uppgifter alltså..

: (

Får bli ett samtal till LF igen...

Uffe

Bengt skrev:Jag har en personlig entusiastförsäkring hos Länsförsäkringar. Besiktigade bilen hos Gunde Back(?) i Västberga. Samma pris som genom klubben. Prova att ringa dem !
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Länsförsäkringar kan dock kräva att man har hemförsäkring samt ytterligare en bilförsäkring hos dem för att få entusiastförsäkring. Verkar ändå rimligt.. Pengar sparar man ju knappast ändå. De går istället till nya tillbehör ! :twisted:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Clubförsäkringen är väl inte med LF utan nåt annat bolag? Däremot kräver LF att man är medlem i någon typ av klubb för att få teckna entusiastförsäkring.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Clubförsäkringen ligger hos LF !

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar