Har nog ett sällsynt problem, efter att ha satt i ett nytt kretskort till
varvräknarn (fanns inget innan) så ställer sig v-räk´n på ca 1500 rpm
slår sen på tändning då går den upp till 2500rpm, startar och varvar
lite (nu blir det kul) då varvar den neråt , är hyfsat säker på att kablarna
sitter rätt på mätarn
Är det någon som har en förklaring till detta?
Thomas
Varvräknare
Elektrisk varvräknare behöver ett filter mellan fördelaren och varvräknaren.
"Tachometer filter"
http://www.ecklers.com/product.asp?dept ... 5J4F8E97K6
Part# 45731 $30 -ser konstigt ut
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000050G
nr 393125 $52 -orginalutseende
*Cures "Dead Tach". If your tachometer doesn't function, you may have a defective tach filter.
*May cure a tach that is randomly jumping due to a slowly corroding tach filter.
*Replaces the original tach filter which is no longer available from GM.
* Installs easily.
"Tachometer filter"
http://www.ecklers.com/product.asp?dept ... 5J4F8E97K6
Part# 45731 $30 -ser konstigt ut
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000050G
nr 393125 $52 -orginalutseende
*Cures "Dead Tach". If your tachometer doesn't function, you may have a defective tach filter.
*May cure a tach that is randomly jumping due to a slowly corroding tach filter.
*Replaces the original tach filter which is no longer available from GM.
* Installs easily.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Varvräknare
Verkar ju va det med spänningen då, för den står ju på 1500 ostartad,
det sitter ett filter (ser ut som en conding ungefär) om den funkar el
ej vet jag inte, får väl försöka mäta grejerna
Tackar för tipsen
Thomas
det sitter ett filter (ser ut som en conding ungefär) om den funkar el
ej vet jag inte, får väl försöka mäta grejerna
Tackar för tipsen
Thomas