Batteriladdare
Batteriladdare
Vill minnas att det i Corvettemaggan gjordes nån test på C-tek laddare för ett antal år sedan. Hittar förståss inte det numret. Men det är dags att köpa en ny laddare för mig och min C5.a Är det så enkelt som att bara ansluta laddaren med bilbatteriet fortfarande i bilen..och sedan bara vrida på nyckeln till våren? Kan någon rekomendera typ av laddare?
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
Vill ha Corvette -67 Cab
Köpte en CTek 3600 för några år sedan och har denna inkopplad så snart bilen ska stå ett tag. Förutom vanliga batteriklämmer följde det med snabbkoppling så det är mycket enkelt att ansluta laddaren. Och behöver någon av de andra bilarna få motionerat batteriet så är det bara att använda de vanliga bateriklämmorna till detta.
glöm inte att kolla om det finns nån vätska i batteriet innan laddning.. 

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Tack för svaren, Billigaste C-tek laddaren hittade jag på Jula Modell 3600 för 495:-. Tänkte byta till nytt batteri också. Händer det något med elektroniken när man kopplar ur det gammla?
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
Vill ha Corvette -67 Cab
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Om du aktiverat stöldskyddet på radion blinkar den lilla LEDen vid volymratten rött när du tagit ut nycklen ur tändningslåset. På min, -99 köpt i USA, var inte stöldskyddet aktiverat vid leverans, utan detta gjorde jag själv senare. Och på min behövdes ingen kod förren efter att jag aktiverat stöldskyddet. Skulle du nu bli av med koden kan du lösa det i alla fall, se http://forums.corvetteforum.com/showthr ... radio+code