Ser man på....GM har lyssnat och gjort en uppgradering på inredningen....bra....LS3 motorn har funnits på nätet ett bra tag....fin uppgradering....men vad blir prisskillnaden? Är den alltför stor så finns det väl inte någon anledning att avstå från en Z06?
COOLMACHINE skrev:Jag skulle nog hellre vänta på SS som kommer som 2009 årsmodell
Helt klart....men högst tveksamt om den kommer över till Europa...hur som helst kommer SS´n att utrustas med jus LS3 motorn och överladdning med kompressor. Pågår en tråd på corvetteforum.com där Jim Halltech vet att berätta att LS3 motorns kodning är helt annorlunda jämfört med tidigare motorer....sannolikt en förberedelse för LS9 motorn till SS'n...
Men visst f-n hade SS varit bättre än en våt dröm!!!
Lars J skrev:Varför kör du då så sällan Frisken?????
/Lars/
men ååå.... jag ... jag kör inte så ofta i år för att.... jag har inte kört så mycket i år för.... Bortrest!!! jag har varit bortrest nästan hela sommarn tyvärr... maldiverna va fint!
Lars J skrev:Varför kör du då så sällan Frisken?????
/Lars/
men ååå.... jag ... jag kör inte så ofta i år för att.... jag har inte kört så mycket i år för.... Bortrest!!! jag har varit bortrest nästan hela sommarn tyvärr... maldiverna va fint!
Va !! lämna den här fina svenska sommaren.
Jag har nog kört rekordmycket i sommar...
men en cab med 430 hästar vore inte fel...
Kan lamna en direktrapport fran Bowling Green. 2008-an ser kanonfin ut, sa nu far man hem och bestalla en. Har ar +30 och sol och en massa Corvetter pa vagarna, sa man stortrivs.
Här hemma var det bara 13 grader, men tack vare solsken och bra uppslutning (~45-50 bilar) så blev både höstutflykten och grillfesten i Grönskåra mycket bra.
Stort tack till Vette Småland för ännu en bra grillfest!
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green