Hedin Bil AB och Chrysler Jeep. Bye - bye.

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Anders T
Nykomling
Nykomling

Hedin Bil AB och Chrysler Jeep. Bye - bye.

Inlägg av Anders T »

Jeep Cherokee 2.8 CRD. Min nya åkte efter 500 mil in på verkstad i ett kvarts år. (15 veckor). Mjukvaruproblem i ABS enheten – trodde dom.

Jag fick ingen lånebil eller överhuvudtaget någon hjälp, utan var tvungen att hyra en extrabil för att klara familjen. Detta blev fruktansvärt dyrt, så efter ca 10 veckor med hyrbil och verkstaden som fortfarande ”reparerande” så var jag tvungen att köpa ytterligare en bil.

Verkstaden kunde då inte ens tala om vad det var för fel eller hur lång tid det ytterligare skulle ta att reparera den. Helt otroligt. Vi begärde återköp, men nekades.
Varken Jeep Customer Service eller A.Hedin Bil lyfte ett finger för att hjälpa oss i den svåra situationen vi hamnat i.

Detta låter som en påhittad skräckhistoria, men fullständig sanningsenlig. Den finns mycket bra dokumenterad. Finns även utförligt beskrivet i ARN 2006-6036 och ARN 2007-3877.

Nu är äntligen bilen efter 600mil såld. För ½ nypriset vi gav, samt massor av kostnader för hyrbilar etc, etc. Uppskattningsvis har vi förlorat 180.000:- på att handla av A.Hedin Bil i Mölndal.

Om ni funderar på att skaffa en likadan, så ta del av denna historia – kanske man skall tänka sig för om det är en bra ide att handla av ett företag som behandlar sina kunder på detta sätt och har en eftermarknadspolicy utan skrupler eller sans.

För vår del så är det bye-bye Chrysler – Jeep, låg kvalitet på produkterna som skapar problem för ägarna. Bye-bye A.Hedin Bil AB som är återförsäljare. Er Eftermarknadspolicy gör mig mörkrädd. Vi och hela vår omgivning kommer aldrig mera att ha med dessa företag att göra. Vi har helt enkelt inte råd.

Är någon intresserad av de riktigt smutsiga detaljerna i denna historia, så kontakta mig privat.
C5 2003
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Tråkigt att höra..

Lider med er...
-69, 502, Coupé
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Tror inte jag vill höra de smutsiga detaljerna, blev tillräckligt deprimerad av att höra det du skrev. Hur i hela helv... kan man hantera sina kunder på det sättet??? Det är obegripligt. Jag hoppas att denna historia kommer ut på fler ställen så att fler blir varnade för denna oseriösa firma och inte bara vi på det här forumet. Vad håller de sig med för mekar då?? Va är det för puckon.... jag får lust att åka ner och ge dem en riktig knogmacka!! :evil:

Jag lider med dig Anders T
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Usch! Låter inget bra alls. Jag beklagar sorgen :(
Användarens profilbild
Reodor Fälgen
Rookie
Rookie

Inlägg av Reodor Fälgen »

Jag kan bara instämma.

Vi skulle handla en voyager av Hedin i Mölndal men
den försäljningschefen var helt rabiat så jag fick handla av en annan
återförsäljare.

Inget fel på bilen men Hedin suger som mina barn skulle säga.

Jonas.
8)
johan lu

Inlägg av johan lu »

Har inte cluben sin filmvisning där?.

Kanske dax att byta ställe.
Skriv svar