Hej
Först köpte jag ett vindskydd i aluminium av den typ du som "Coolmachine" nämner.
Jag var inte nöjd med passformen vid monteringen, så jag återlämnade det. Jag tyckte dessutom att är det en stor nackdel att behöva montera av skyddet varje gång sufletten skall upp eller ner. Så, jag tyckte inte att det var värt över 4000 kr för ett "förfinat hönsstaket".
Jag lät i stället sy upp ett vindskydd i läder/vinyl till min. Du har bilder under rubriken "vindskydd" på min hemsida
www.jannesvettar.se.
Det har fördelen (tycker jag) att inte behöva monteras bort vid upp- och nercabbning samt att det smälter in i designen på bilen. Det ger faktiskt ett hyfsat skydd mot vinddraget, men här är ju öppet för personliga känslor avseende vinddrag.
Men angående dessa vindskydd är det många uppfattningar.
Först och främst får man inte tro att de tar bort allt luftdrag. Då blir man bara besviken.
Sen är ju utseendet en viktig sak samt den praktiska funktionen att inte behöva plocka den det vid upp- och nercabbning.
Sen är det ju en kostnadsfråga. Man kan få annat kul corvettegodis för drygt 4000 kr.
För det är väl så att vissa helt onödiga corvetteprylar kan man ju faktiskt inte klara sig utan....
Förresten så har du väl inte så långt till Blomkvists som sydde upp vindskyddet till mig.
Hälsningar
Janne