Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Jonathan skrev:c3:ornas är ju de enda som ser coola ut. de treekrade med smalt handtag!
Kan inget annat än att instämma C3 i mina ögon är den formskööönaste bil jag har sett, synd bara att det är samlar värde på dem jag får trösta mig med min C4
frisk skrev:Ni som har nyare bilar kan ju också samla på C3-saker om ni kör bakom oss.... eller hur va det nu??
Visst och bäst på det är ju de med C5-C6 som kan stoppa upphittade ljuddämpare skruvar och annat kul direkt bak i skuffen utan att behöva dra in godsakerna i kupen...
Annat som är underhållande när man ligger bak en C3,a är hur bakljuset pulserar och blinkar( om det överhuvudtaget lyser )
Och så brukar det vara ett jävla oväsen,som vi mognare med modernare bilar finner väldigt groteskt,speciellt som man vet att det är som när man klipper grisen, mycket väsen men lite ull...
“Preliminary testing shows the ZR1 builds on the highly respected Corvette Z06 in every performance category, from acceleration and braking, to cornering grip and top speed,” said Peper.
Jag undrar om du förstod Naza, vad du läste?
Peper menade förståss att nya ZR1:an överglänste Z06 på alla områden.
"In every performence category"
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Men det verkar som om den nya ZR1 väger 100kg mer än Z06:an. En klar nackdel på t.ex. rundbana där 100kg är ganska mycket och 512hk räcker ganska långt... Dessutom är den mer framtung.. Fast den är säkert ok ändå
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
vad jag för står har man lättat det man kunnat med kolfiber o dyl.
Största viktökningen kommer väl med brpmsarna och det är väl inte så bra om den ofjädrade vikten ökar.
Den andra viktökningen står väl kompressorn för,men motorn är ju rätt långt bak samtidigt som att det lättats en del i fronten.
“Preliminary testing shows the ZR1 builds on the highly respected Corvette Z06 in every performance category, from acceleration and braking, to cornering grip and top speed,” said Peper.
Jag undrar om du förstod Naza, vad du läste?
Peper menade förståss att nya ZR1:an överglänste Z06 på alla områden.
"In every performence category"
Nä det gjorde jag inte, trodde att "builds" betyder baserad men det betyder tydligen också framsteg.
Ingo skrev:vad jag för står har man lättat det man kunnat med kolfiber o dyl.
Största viktökningen kommer väl med brpmsarna och det är väl inte så bra om den ofjädrade vikten ökar.
Den andra viktökningen står väl kompressorn för,men motorn är ju rätt långt bak samtidigt som att det lättats en del i fronten.
Tvärt om Ingo, dom keramiska bromsskivorna är betydligt lättare än gjutstålskivorna så den ofjädade vikten är mindre på ZR1:an
"The vented and cross-drilled rotors on the ZR1 measure 15.5 inches (394 mm) in diameter in the front and 15 inches (380 mm) in diameter in the rear – making them among the largest carbon-ceramic rotors available on any production vehicle. And while large in size, they are low in mass, saving approximately 11 pounds (5 kg) per corner over comparably sized cast iron rotors"
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Ingo skrev:vad jag för står har man lättat det man kunnat med kolfiber o dyl.
Tvärt om Ingo, dom keramiska bromsskivorna är betydligt lättare än gjutstålskivorna så den ofjädade vikten är mindre på ZR1:an
"The vented and cross-drilled rotors on the ZR1 measure 15.5 inches (394 mm) in diameter in the front and 15 inches (380 mm) in diameter in the rear – making them among the largest carbon-ceramic rotors available on any production vehicle. And while large in size, they are low in mass, saving approximately 11 pounds (5 kg) per corner over comparably sized cast iron rotors"
Jag utryckte mig inte fullständigt.
Oken torde nog inte skilja så mycket,och en keramisk skiva är säkert lättare.
Vad som däremot blir tyngre är ju däck och fälg,även om magnesiumlegeringar sänker vikten en hel del,men däcket kommer man aldrig undan.
Och antar att Z06,an har magnesiumfälgar också...