Fick äntligen tillbaka min motor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Dyk
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Fick äntligen tillbaka min motor

Inlägg av Dyk »

Nu har jag äntligen fått tillbaka min motor från verkstan, där har dom satt i en 383 stroker kit o bytt kam och lite gjort en ordentlig genomgång. tänkte kasta upp lite bilder när jag tar ur motorn o sätter tillbaka den. i dagen läge så e de enda som e kvar att göra så e att sätta dit kickdown wiren, ny slang mellan oljetråget o kompressorn, sätta dit alla slangar fylla på vätskor o sen så ska de startas :D

Här e bilderna

http://Dyk.bilddagboken.se/index.php?ma ... Q9NjA3NjI=
I reject your reality and substitute my own!
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

Snyggt bygge, tycker mig känna igen denna bil-är det Thomas K´s (Blown Vettes) gamla?
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
Användarens profilbild
Dyk
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Dyk »

Snyggt bygge, tycker mig känna igen denna bil-är det Thomas K´s (Blown Vettes) gamla?
Tackar, Jo de e hans gamla jag har haft den i ca 1 år nu o nu e de satt in 383 stroker kit i den så de ska bli mera åka av de :D
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

Kul att dem hamnade hos någon som bygger vidare, den gick ju bra redan innan. Jag antar att han sålde den för att få mer tid för sin Viper men den kör du väl ifrån i sommar:)
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
Användarens profilbild
Dyk
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Dyk »

Jo den gick jäkligt bra :) o de e alltid roligt att fixa men probleme e att motorn rasa juh (när jag va ute o cruisa på missommar) i den, så då tog jag maskin ur den o hade den till en verksta här på holmen. Fick tillbaka motorn nu i veckan o nu e den i princip startklar igen :D. Jo han hade inte rum för corvetten häller enligt han själv så, dessutom så sku han väl trimma vipern me :wink: så de kändes väl inte så intressant me en corvette då.
Skriv svar