Laga kylare
Laga kylare
Är det någon som har bytt kylarelement till sin kylare eller på annat sätt
vet hur mycket det kostar att göra det?
Jag har fått ett pris på 4400 hos en kylarverkstad men undrar om man
inte kan komma billigare undan.
Hos Summit har de en kylare för $575 men jag vet inte om passformen
på den är så värst bra. Frakten är nog inte heller att leka med.
vet hur mycket det kostar att göra det?
Jag har fått ett pris på 4400 hos en kylarverkstad men undrar om man
inte kan komma billigare undan.
Hos Summit har de en kylare för $575 men jag vet inte om passformen
på den är så värst bra. Frakten är nog inte heller att leka med.
-
- Corvetteälskare
Jag håller med "föregående talare" att 3000 låter som ett mycket bra pris. När jag kollade för ett par år sedan så fick jag pris på upp till ca 5000 kr för byte av cellpaketet. Priset varierar givetvis på hur stor kylare du har. Min bil är en 74 big block och storleken på C3 corvetternas kylare varierar. Kommer jag ihåg rätt så satte dom i större kylare rent generellt kring 74 och uppåt.
Så, 3000 kr låter kanon, men 4400 låter inte heller som ett överpris då kylarna är stora jämfört med vanliga moderna personbilar.
Mvh, Björn
Så, 3000 kr låter kanon, men 4400 låter inte heller som ett överpris då kylarna är stora jämfört med vanliga moderna personbilar.
Mvh, Björn
Ett till inlägg i kylardebatten ... När jag åkte till Kylarfabriken för ett par år sedan med kylaren till min 454SS så öppnade dom inte den morgonen. 0930 ledsnade jag och åkte till J O Andersson på Högmoravägen, ett par kilometer därifrån.
Jag betalade 2500 för en utbyteskylare och den är stor, jag vill minnas att bredden var 86cm.
Jag betalade 2500 för en utbyteskylare och den är stor, jag vill minnas att bredden var 86cm.