Corvette Magasinet

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
naituse
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: fre feb 22, 2008 17:24
Ort: Stockholm

Corvette Magasinet

Inlägg av naituse »

Så fick jag då det senaste Corvette Magasinet i min hand. Och hittade en riktigt intressant artikel, den om medlemsenkäten. - Och som jag läste den så vill de flesta ha mer teknik information. Då kändes detta senaste nummer lite dumt, för jag kunde inte hitta mer än 8 sidor av 60 som kan klassas som teknik info.

Tidningen har blivit allt tjockare med åren men innehållet är nu så tunt att den med lätthet kan läsas på 10 minuter. Varför har det blivit så??

Jag jämför med en annan märkesklubb, där jag också är med och skillnaden mellan Klubbtidningarna är dramatisk. Är det kanske möjligt att få Manny att åter skriva lite grann, hans artiklar tyckte åtminstone jag var både intressanta och underhållande.

En annan grej, alla dessa distriktreportage med bilder av kaffedrickande, ätande , picknickande klubbmedlemmar etc. skulle väl passa bättre på hemsidan i stället för att uppta dyrbara sidor i tidningen, då skulle ju de som är intresserade kunna gå in och titta på sig själv där. -


Vad tycker Ni andra??
ragnar
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Instämmer!!!!!!!!!
På tok för mycket fika och grilla i blaskan :twisted:

Stefan
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Tar dom bort fikat blir det ju bara 8 sidor kvar,
då går det ju nästan att trycka tidningen på kuvertet! hehehe...
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jag håller med. Känns precis som du säger att alla reportage från kaffe-träffarna, som i sig kan va riktigt roliga, tar upp lite väl mycket plats i en tidning när man enkelt kan slänga upp bilderna här på forumet eller på hemsidans olika avdelningar. Problemet blir väl för alla dom medlemmar som e med på dessa utflykter sällan använder en dator? :roll:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Kanske

Inlägg av Ingo »

frisk skrev:Jag håller med. Känns precis som du säger att alla reportage från kaffe-träffarna, som i sig kan va riktigt roliga, tar upp lite väl mycket plats i en tidning när man enkelt kan slänga upp bilderna här på forumet eller på hemsidans olika avdelningar. Problemet blir väl för alla dom medlemmar som e med på dessa utflykter sällan använder en dator? :roll:
Men eftersom jag varit genomsnittsålder sedan jag gick med i klubben 94 så vete sjutton om dom inte använder dator... :roll: ,och flera av mina norrländska compadres som skriver här är ju ännu äldre...
Men visst har det tonats ner lite väl mycket gummibrännandet och toppfartsförsöken.. :roll: ,och istället inriktats på någon som varit med max ett par år och åker en standard C5/C6,och lämnar bort bilen till "experter" för allt från oljebyten till vaxning.
Man vill ju se vilda motorbyggen och olika tekniska lösningar ,samt artiklar om hur man byter ut de vanligaste problemprylarna,samt hur man tillverkar "specialverktyg" hemma i garaget.
Användarens profilbild
Jockum
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 16, 2007 23:37
Ort: Enköping

Re: Corvette Magasinet

Inlägg av Jockum »

naituse skrev:Så fick jag då det senaste Corvette Magasinet i min hand. Och hittade en riktigt intressant artikel, den om medlemsenkäten. - Och som jag läste den så vill de flesta ha mer teknik information. Då kändes detta senaste nummer lite dumt, för jag kunde inte hitta mer än 8 sidor av 60 som kan klassas som teknik info.
Instämmer helt, i överenstämmelse med enkäten.
Vi får se vart detta leder...

___________________
Trippelsvart-93
kakariki
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 16
Blev medlem: sön sep 16, 2007 20:13
Ort: Höllviken

Corvette Magasinet

Inlägg av kakariki »

Instämmer, har blivit värdelös som Corvette tidning, påminner mer om Hänt i Veckan
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Jag föreslår att ni skriver ner era tankar och skickar till styrelsen, alternativt till redaktionen för tidningen så att dom får veta medlemmarnas synpunkter, jag är inte så säker på att dom läser inläggen här....

Då kanske det kan bli ändring
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:Jag föreslår att ni skriver ner era tankar och skickar till styrelsen, alternativt till redaktionen för tidningen så att dom får veta medlemmarnas synpunkter, jag är inte så säker på att dom läser inläggen här....

Då kanske det kan bli ändring
Borde det inte ligga i deras intresse att läsa vad medlemmarna skriver
på klubbens forum??? :roll:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

I ärlighetens namn

Inlägg av Ingo »

Man har ju faktiskt från redaktion och styrelse önskat att få in tips och artiklar,och man publicerar ju vad man får,och en av ideerna är ju att presentera medlemmarna,framför allt de nya.
Så vill man få in artiklar om toppfartsförsök och tiosekunders bilar,så måste ju artikelunderlaget lämnas in.
Blir det däremot så att det inte är politiskt korrekt att publicera dessa artiklar,då är det dags för oss att klaga och protestera.
Men det måste som sagt finnas artiklar eller underlag till artiklar innan vi kan börja klaga.
robert
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 16
Blev medlem: fre apr 14, 2006 22:19
Ort: Knislinge

Inlägg av robert »

Visst skulle lite mer teknikrepotage i Magasinet sitta fint,
och på bekostnad av mötesrepotage.
Men att påstå att den är värdelös är väl att ta i.
Klart det är kul att läsa om andra medlemar och sig själv ibland
vid träffar som varit.
Även Corvetteägare speglar sig ibland.
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Masterworks skrev:Borde det inte ligga i deras intresse att läsa vad medlemmarna skriver på klubbens forum??? :roll:

Det fungerar inte så. Det är en sak att läsa vad folk diskuterar om men för att kunna ändra något behöver man få in konkreta förslag från medlemmar. Oavsett om dom lusläser forumet eller inte. Det är ju inte deras jobb att leta efter åsikter som förbättrar utan det är medlemmarnas sak att påpeka sina åsikter som kan förbättras, och detta görs på det sätt jag tidigare beskrev.
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

Inlägg av KrilleN »

Tycket Magazinet har blivit en kanontidning sen det tillkommit mera reportage från träffar. Tyckte det var dötrist med alla tekniktips, sånnt finns ju att hitta på nätet om man vill. Visst några tips är aldrig fel, men inte så mycket som det var för några år sedan. Magazinet är väl delvis till för att folk ska se vad de andra distriken sysslar med.
Hur många läser tex Power Magazine och eller wheels och kollar på alla bilder och läser texter från träffar? Rätt många skulle jag tro. Jag gör iallafall det, fast det finns massa bilder från samma träffar på internet.

Min åsikt är iallafall att Magazinet blivit en MYCKET bättre tidning nu med alla reportage.

MVH Krille
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Håller med om att CM var mycket mer intressant och kvalitativt bättre när Manny höll i trådarna. Dagens "Kafferesereportage" som redan är 6 månader för gamla kan ni bespara oss från - de passar bättre på hemsidan när de är aktuella. Jag tycker tidningen skall innehålla mer teknik och Corvette-kompetenshöjande reportage. För de som lämnar bort bilen på service och vaxning - behövs lättlästa reportage om hur man gör en service, vaxning och mindre reparationern själv - alltså hjälper ägarna att sänka kostnaden för sin Corvettehobby. För många av oss andra, som redan mekar själva, vill vi se reportage om trimningsteknik, mappning, kompressormontering etc. - med tillhörande goda råd och tekniskt eleganta lösningar, så vi vågar oss på lite mer avancerade jobb i hemmaverkstaden.

Nej, skärpning på er, nu är det dags att lyfta nivån ett par steg över "Hänt i veckan (förra året)-kaffe-reportagen" - som bara blir fördummande, så man helst hoppar över dem! Och varför är det vissa bilar som återkommer hela tiden - när många medlemmar har jätteintressanta projekt som aldrig visas upp - känner inte distriktens kontaktmän till dessa projekt , så de kan bli omskrivna i CM?
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Vi medlemmar på forumet som skrivit konstruktiv kritik kallas hädanefter för Måns, Bill och Bull. Bara så ni vet! :lol:

Tycker det är lika fantastiskt varje gång folk tar åt sig så förbaskat... Kan man inte förstå att folk behöver komma med kritik för att utvecklingen ska gå framåt. Bara för att man lägger ner en massa idéelt arbete så betyder väl inte det att allt man gör är fantastiskt bra för alla medlemmar. Alla kan ju aldrig bli nöjda såklart men det verkar ju iaf som att nåra av oss få som håller till på forumet hade uppskattat lite mer Corvette-reportage UTAN fika-bilder och kanske lite mer tips och tekniskt mumbo-jumbo!

Håller man på med bilar så ska man ju inte trycka i sig tårta mellan varven! :oops:

:lol:
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Men detta numret innehöll väl bra med hårdvara
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Hehehe... Vilken fars!

Medlemmar har kritik mot sin medlemstidning och
får veta att den inte bör postas här på forumet och
istället bör skickas in till tidningens redaktion då
citat "jag är inte så säker på att dom läser inläggen här"?

Vad händer, redaktören skriver i sin krönika
citat "Jag läser regelbundet diskussionen på
klubbens websida"!

Hur kommer det sig att det inte blir en debatt här då?
Borde ju bli mer konstruktivt då man kan svara för sig och
inte bli uthängda i CM som "nätmobbare som spyr"
"Måns, Bill & Bull"!

Att få material som "inte redan finns på hundratals länkar
ute på internet" bör vara en omöjlighet då massorna finns där
och behöver hjälp snabbt och postar då givetvis sin kunskap
där först, hämta inspiration från nätet istället till tidningen
och många kommer läsa även det med stort intresse!
:)
//Patrik
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Jägmästarn
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: sön dec 09, 2007 18:42
Ort: Nora

Inlägg av Jägmästarn »

Nykomlingens åsikt väger väl lätt, men jag har läst magazinet i flera år innan jag blev fullvärdig medlem och reagerar starkt på den negativa trenden. Trist med redaktionens utfall i senaste numret nu när en rörelse tycks vara på gång i medlemsleden.

Mera bil- och teknikreportage och mindre samkväm!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

ornet skrev:Men detta numret innehöll väl bra med hårdvara
Visst gjorde den det! Eller ska man säga att ett par reportage handla om corvette och 10-tal om träffar med fika. Hursom så känns det som debatten borde mer handla om hur samarbetet mellan medlemmar och tidningsfolket borde fungera.

Uppenbarligen läser våran Chefsredaktör/ansvarig utgivare våra inlägg här på forumet. Varför kan han inte vara med och debattera här och slå bort onödig kritik och kommentera konstruktiv kritik??? Istället ska det tydligen bli nån slags pajkastning! :lol: Helt otroligt patetisk utveckling.

Allt vi alla vill är att förbättra en i övrigt bra medlems-tidning. Sen att vissa vill si och vissa vill så är ju bara en positiv sak? Eller ska det vara diktatur-styre som råder för att utvecklingen ska gå framåt?
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Jaha, jag vet inte om jag är Måns, Bill eller Bull, men blir väldigt förvånad över hur ledningen och redaktionen kan använda klubbtidningen för spydig kritik av klubbens medlemmar, som kommer med konstruktiv kritik av klubbens verksamhet och aktiviteter. Snart får vi väl höra lite mer om varför hotellkostnaden på sommarmötets "Södra Berget" är 100:- högre än hotellet grundpriser - inte speciellt bra förhandlat av klubbens styrelse när vi hyr hela hotellet i nästan en vecka under lågsäsong - eller är det något lurt bakom???

Kanske dags att rannsaka sig själv - med så många timmar nerlagda och det ändå blir fel, så kanske det är dags att ge lite nya förmågor chansen att ta över! - Men vi vet ju hur man hanterade kritiken på förra årsmötet - ändrade stadgarna som först punkt så att fullmakterna blev värdelösa...

Oj, nu sa jag kanske lite för mycket igen...
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Masterworks skrev:Hehehe... Vilken fars!

Medlemmar har kritik mot sin medlemstidning och
får veta att den inte bör postas här på forumet och
istället bör skickas in till tidningens redaktion då
citat "jag är inte så säker på att dom läser inläggen här"?
:)
//Patrik
Och som VANLIGT så läser inte en del vad jag skriver så det är inte konstigt att det blir gnäll och felaktigheter....

jag har ALDRIG skrivit att ni inte bör posta kritik här, jag REKOMMENDERADE er att skriva DIRET till ledningen med kritiken....

Och jag förklarade också vad jag menade med att dom "inte läser här" vilket INTE betydde att dom inte var inne på forumet och hängde med i ämnena.... utan att det är LÄTT ATT MISSA en debatt bland alla som finns....

SKa ni ha synpunkter på det jag skriver, så ha för f-n koll på vad jag skrivit förut :twisted:
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

jag läser också i tidningen vad ordförande säger...

"Samtidigt reflekterar jag över varför inte fler, som både kan skriva och är ägare av djup och bred corvette och annat, hör av sig för att dela med sig av dettta i exv tidningen"

Så istället bara gnälla över att det bara är fikabilder (vilket jag också kan tycka) så skriv en intressant artikel och skicka in

DETTA är ju vad RED också efterlyser... Men det är klart att det är roligare eller enklare att gnälla på dom som jobbar ideelt när man själv inte rör på arslet.

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:
Masterworks skrev:Hehehe... Vilken fars!

Medlemmar har kritik mot sin medlemstidning och
får veta att den inte bör postas här på forumet och
istället bör skickas in till tidningens redaktion då
citat "jag är inte så säker på att dom läser inläggen här"?
:)
//Patrik
Och som VANLIGT så läser inte en del vad jag skriver så det är inte konstigt att det blir gnäll och felaktigheter....

jag har ALDRIG skrivit att ni inte bör posta kritik här, jag REKOMMENDERADE er att skriva DIRET till ledningen med kritiken....

Och jag förklarade också vad jag menade med att dom "inte läser här" vilket INTE betydde att dom inte var inne på forumet och hängde med i ämnena.... utan att det är LÄTT ATT MISSA en debatt bland alla som finns....

SKa ni ha synpunkter på det jag skriver, så ha för f-n koll på vad jag skrivit förut :twisted:
Ge upp nu, jag har nog läst riktigt ordentligt vad du skriver!
Läs gärna vad vi andra skriver istället för att hoppa på
och radera inlägg! :evil:

Om dom nu missar en debatt så lär ju det vara hänt, misstänker att du meddelar dom direkt så fort det osar katt om klubben och dess innersta krets!

Kan bara beklaga denna tråkiga debatt, om nu CM är intresserade av
lite andra artiklar i tidningen av oss forumanhängare så kanske det är läge att läsa här och kanske ha en koppling till forumdelen i tidningen?

Att alltid gå i förvarsställning är något ni får jobba på och
sluta vara så rädda för kritik, ta åt er istället och för en debatt
här så ni (jag kommer inte vara medlem längre) kan få
fler nöjda medlemmar!

//Patrik
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Vad är det jag ska ge mig om? Jag har ALDRIG skrivit att ni INTE BÖR skriva kritik här, och det var exakt det DU SKREV, vilket var felaktigt, alltså läste du inte ordentligt.

Jag raderar inlägg som inte är relevanta eller som är felaktiga och det gör jag helt på eget bevåg, det är därför jag är här.....

Och NEJ, jag hör inte av mig till någon annan så fort det dyker upp en diskussion här, jag sköter mig helt själv...
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:Vad är det jag ska ge mig om? Jag har ALDRIG skrivit att ni INTE BÖR skriva kritik här, och det var exakt det DU SKREV, vilket var felaktigt, alltså läste du inte ordentligt.

Jag raderar inlägg som inte är relevanta eller som är felaktiga och det
gör jag helt på eget bevåg, det är därför jag är här.....

Och NEJ, jag hör inte av mig till någon annan så fort det dyker upp en
diskussion här, jag sköter mig helt själv...
Ge dig med ditt skrikande (stora bokstäver) och horn smilies,
jag skickade en tillbaks då jag ogillar att folk skriker och har
sig mot mig på ett forum med vuxet folk (omoget av mig med)!

Och du skrev att du: citat "jag är inte så säker på att dom läser inläggen här"?
Och du Föreslog att vi skickade våra tankar till redaktionen
och styrelsen, sorry för det felaktiga ordvalet!

Nog om det, kanske mitt förslag med koppling till forumet i tidningen
går fram den här vägen då?
Nu vet vi att redaktören läser här i det tysta!
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Skriv svar