Intresserad utav corvette-köp

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
nukem
Nykomling
Nykomling

Intresserad utav corvette-köp

Inlägg av nukem »

Hejsan! mitt första inlägg här

Äger idag 2 bilar.

En Audi A2 TDI som jag pendlar med.

En Subaru Impreza WRX som jag kör på helgerna med.

Nu när jag ändå ska ha två bilar så har jag chansen att köpa en sportbil med endast 2 platser.

Min plan är att ersätta Imprezan med en Corvette Cab.

Har tittat runt mycket på nätet: blocket, mobile.de, och en del stora sidor i usa.

Splitter ny kostar en Corvette nästan halva priset i USA. Har polare som arbetar på shippingfirma där. Men när man läser om all tull och moms så är det inte lika roligt längre.

säg bilen kostar 450 000 i usa.

11% tull = 499 500
frakt/försäkring = 514 500
25% moms på hela denna summan = 643 125
Reg och lite mods av lampor, hastighetsmätare och lamp-sprutor.
En importerad bil har alltid lägre värde än en svensksåld.

Värt besväret att importera ?

Är ute efter en snygg och snabb Cab för 200 000 - 350 000
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Den eviga frågan. Har själv inga erfarenheter men vad jag har läst mig till så skulle jag sammanfatta allt med att det går att göra klipp men många lurar sig och köper grisen i säcken. Hittar men en jättesnygging i amerikat så kan man tjäna på det men oftast tror jag inte det lönar sig. Frågan e om det är värt 20-40,000kr för allt meck och den oftast långa väntan. Om det nu e dom pengarna man sparar på att importera en bil i 5-600,000kr klassen?
nukem
Nykomling
Nykomling

Inlägg av nukem »

nääe jag ser inte heller att dom där små marginalerna skulle vara värt besväret. Alla sånna småsaker tar så mycket mer tid än vad man tror och min tid är dyrbar =)

Tycker priserna varierar väldigt mycket på bilar med ungefär samma modell, tillverkningsår, samma specs. Varför dom varerande priserna ?
Skriv svar