Hej.
Var och kollade på en corvette nu i helgen, bilen såg mycket fin ut och allt verka OK.
Dock fick jag en kännsla om att något var lurt.
I lacken vid bakskärmen fanns det två små färgrinningar? säljaren visste inget om att bilen varit omlackad, och trodde att den kommit så från fabrik, då USA bilar var lite si och så med kvalitetskontrollen, vad tror ni om detta ?
Sedan såg jag att det var ett litet glapp mellan framskärmen och spoilern på ca 5mm detta trodde han också var ett kvalitets fel? vad tror ni? och sedan fanns det som små bruntoningar i lacken på huven och på skärmen, precis om ett pigment fel, ungefär som att någon eldat med en tändare underifrån så att lacken ändrat färg pga värmen, vad kan detta vara? dock var det inte så synligt. Och sist så var det en ny framruta på bilen, han sa att ägaren innan bytat pga ett stort stenskott, vilket iof kan vara sant men.
Jag har kollat bilen på carfax och där såg allt bra ut, saken är den att bilen var importerad till englad 2005, och där ifrån kan man väl inte se historik på carfax? rutan var nog bytt i england också då det inte fanns på carfax. i övrigt var bilen mycket fin och välvårdad.
Hur kan jag säkert ta reda på om bilen varit krockad? det kan ju vara ha varit en liten parkeringskrock osv. Skrämarna satt med "skruvar" och verkade inte vara pålimmade eller så.
Tack !
här är en bild, lite svårt att se glappet på bilden dock. http://imgcash5.imageshack.us/Himg187/s ... &ysize=480
Bilköp Krockad ?
-
- Nykomling
- targamannen
- Corvettefantast
mellan framskärmen och fronten skall vara utan mellanrum.
pigmentfel och rinn i lacken borde väl inte ens jänkarna ha från fabrik..
men att se om bilen varit omlackad eller inte kan vara svårt ibland men då måste den som gjort de varit mycket seriös. Alla snabblacker brukar inte vara värst svårhittade. Kolla i framskärmar efter torrsprut, även i mellan dörrar och framskärm. Hur e de med fronten? Jag personligen har svårt att tro att inte den är full av stenskott om rutan är bytt av den orsaken.
Tyvärr finns inte alla skador med i carfax, och speciellt inte de som mellanlandat ett par år i annat land innan de kom hit..
Undersök så noga du kan å hittar du inget å den känns bra e de säkert inget större fel på den än någon annan.
pigmentfel och rinn i lacken borde väl inte ens jänkarna ha från fabrik..
men att se om bilen varit omlackad eller inte kan vara svårt ibland men då måste den som gjort de varit mycket seriös. Alla snabblacker brukar inte vara värst svårhittade. Kolla i framskärmar efter torrsprut, även i mellan dörrar och framskärm. Hur e de med fronten? Jag personligen har svårt att tro att inte den är full av stenskott om rutan är bytt av den orsaken.
Tyvärr finns inte alla skador med i carfax, och speciellt inte de som mellanlandat ett par år i annat land innan de kom hit..
Undersök så noga du kan å hittar du inget å den känns bra e de säkert inget större fel på den än någon annan.
C5 targa
Alla bilar jag köpt är på känsla, är man något bilintresserad känner man och vet man om en bil fyller sitt värde.
Eftersom jag inte vet hur dina erfarenheter från C5 ser ut så är mitt Tips att provköra ett par tre,fyra stycken så du får några referens objekt att jämföra med.
Vad gäller rinningar i lacken så tror jag knappast på varianten "Amerikansk precision" mycket kan man ta vad gäller glipor etc. men inte rinningar i lacken,
det klart den är omlackad, frågan är varför och av vem ?
Och även om den är omlackad så bara jobbet är sjysst gjort och bilen inte känns sne så skulle jag rocka på förutsatt att bilen fyller sitt värde.
Eftersom jag inte vet hur dina erfarenheter från C5 ser ut så är mitt Tips att provköra ett par tre,fyra stycken så du får några referens objekt att jämföra med.
Vad gäller rinningar i lacken så tror jag knappast på varianten "Amerikansk precision" mycket kan man ta vad gäller glipor etc. men inte rinningar i lacken,
det klart den är omlackad, frågan är varför och av vem ?
Och även om den är omlackad så bara jobbet är sjysst gjort och bilen inte känns sne så skulle jag rocka på förutsatt att bilen fyller sitt värde.
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.