Har haft lite problem med min lilla vette (någon som är förvånad?

Började med att tomgången svek mig och jag har sedan dess bytt tändstift, rotor samt fördelarlock. Fördelarlocket hade ett hål på ca 5cm3, så jag trodde naturligtvis att det var problemet, men icke. Men efter att ha nollställt inställningsskruvarna (två varv motsols från stängt läge enl. en tidsskrift jag läste) på min Edelbrock-förgasare så fick jag den att vara stabil på tomgång, dock väl låg (ca 600rpm - det är väl för lågt?)
Men, från tomgång vill jag komma iväg och då svarar motorn dåligt som fasen, men om jag kommer upp i ca 2500rpm så sticker den som ett skott och responsen blir bra. Samma sak om jag ger lite gas - då tänder motorn dåligt, men när jag kommer över "tröskeln" så är repsonsen kanon.
Till saken hör kanske att jag har oljeläckage. Har inte lyckats identifiera exakt vart det kommer ifrån, men det bildas droppar på skyddskåpan under flexplattan. Dessutom kunde jag se att lite olja tränger ut från de yttr 2 bultarna på vänster ventilkåpa när bilen står på tomgång:

Dock har jag torkat rent innan bilden togs. kände på bultarna och de satt mer eller mindre löst, men det var samma på alla bultar på både vänster och höger kåpa, men enl. vad jag kunde se så var det bara de nämnde som släppte ut lite olja.
Avgaserna doftar bensin och det tyder ju på att den går fett, eller?
Så här såg den gamla fördelaren ut:

Snälla, hjälp mig, det enda jag vill nu är ju att cruisa runt i sommarvärmen!!