

Och så här såg den ut i lördags morse!

Har själv skruvat ihop den och bänkade den hos Janne på Race-Shop i svedala. Motorn är en 400 borrad .030, alltså 406 cui. Trick Flow toppar, eagle gjuten vev, original stakar, smidda kolvar, hydraulisk rullkam (Comp Cams Mutha Thumper), Comp Cams lyftare, Trick Flow stötstänger, 1.5 rullyftare, Edelbrock Performer Air-Gap insug, Speed Demon 750 cfm(mech andrasteg) och MSD tändning.
Värdena blev 508,6 hk och 572,1 ftlbs (775 Nm)!!!!!!!!!!
Grymt nöjd med de siffrorna måste jag säga!!
Motorn ska in i en 70a coupe som jag tog hem från USA i höstas.

Ny preppad TH700 låda, ny turbin, renoverade bromsar(o-ringat), stålomspunna slangar, HydraTech bromsförstärkare ska väl kunna göra körningen både rolig och säker!!
Ursäkta storleken på bilderna.

// Håkan[/img]