Dimmljus ( foglamps )
Dimmljus ( foglamps )
Hej igen! Jo Jag undrar om det e någon vänlig själ som kan
förklara på ett begripligt vis hur man får ut dimmljuslamporna.
Skall montera in positionsljus idom inför besiktning, men blir inte klok på
hur man får ut dom utan att bryta sönder allt som e :(
tack på förhand :wink:
Jo jag kom på en annan grej oxå, vad kan det vara för galet om fläktarna inte drar igång.
Bästa hälsningar vettnisse :D
förklara på ett begripligt vis hur man får ut dimmljuslamporna.
Skall montera in positionsljus idom inför besiktning, men blir inte klok på
hur man får ut dom utan att bryta sönder allt som e :(
tack på förhand :wink:
Jo jag kom på en annan grej oxå, vad kan det vara för galet om fläktarna inte drar igång.
Bästa hälsningar vettnisse :D
Varför gråta över spilld mjölk drick mer ÖL !!!
c4 cab -92
c4 cab -92
-
- Rookie
- Inlägg: 60
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 10:36
- Ort: Falun
tack för svaret. Mvh: HenrikNiclasNohren skrev:Min bil har positionslampor i pop-up lysena. Men detta kanske är en efterkonstruktion av tidigare ägare, alternativt nåt som är gjort på Europabilar. Kan ju vara värt att dubbelkolla så att det inte sitter en där i vart fall.
Mvh,
Niclas

Varför gråta över spilld mjölk drick mer ÖL !!!
c4 cab -92
c4 cab -92
- Peter sp2000
- Rookie
- Inlägg: 93
- Blev medlem: sön feb 25, 2007 11:24
- Ort: Göteborg
Hej!
Är det kyl fläkten (arna) som du menar?
På min -92 sitter det 2st relä på vänster sidan av kåpan som täcker kylen det är dessa som styr elfläktarna,kan inte svara på hur det är på äldre bilar.
Gör så här för att kolla fläktarna på -92an
Dra ur sockeln under relä1 och bygla dom grövre kablarna (Röd och Svart i min bil) Possetionen i sockeln är A och E.
Slå där efter på tändningen och och fläkten bör starta.
Gör sedan denna prossidur även på relä 2.
Lycka till!
Peter GBG
Är det kyl fläkten (arna) som du menar?
På min -92 sitter det 2st relä på vänster sidan av kåpan som täcker kylen det är dessa som styr elfläktarna,kan inte svara på hur det är på äldre bilar.
Gör så här för att kolla fläktarna på -92an
Dra ur sockeln under relä1 och bygla dom grövre kablarna (Röd och Svart i min bil) Possetionen i sockeln är A och E.
Slå där efter på tändningen och och fläkten bör starta.
Gör sedan denna prossidur även på relä 2.
Lycka till!
Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
Jag har parkeringsljus i mina pop-up-lysen. Inte original utan eftermodifiering (min bil är import), det går en ny sladd upp till lysena till den lampan.
Fläktarna startar vid väldigt höga tempar. Den bakom kylaren styrs av ECM och startar vid 104 grader eller när AC är på. Den framför kylaren (option) styrs av en kontakt i vänster topp och startar vid ännu högre temp, ev 112 grader? (hoppas jag kom ihåg allt rätt nu).
Fläktarna startar vid väldigt höga tempar. Den bakom kylaren styrs av ECM och startar vid 104 grader eller när AC är på. Den framför kylaren (option) styrs av en kontakt i vänster topp och startar vid ännu högre temp, ev 112 grader? (hoppas jag kom ihåg allt rätt nu).
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Jag tog bort fronten. Det var inga som helst problem. Sitter med ett gäng skruv, sedan är det bara att ta bort den. Man tar det bara lite lugnt när man ska ta bort den, så man inte böjer och grejar för mycket.
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"