Göra det själv

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
carlchristensson
Nykomling
Nykomling

Göra det själv

Inlägg av carlchristensson »

1. Jag funderar på att köpa en Z06 dimljusgrill till min -01 nu är det så att jag har en krok som sticker ut ur ena hålet enligt tysk lag, är det svårt att såga bort den, och hur får man dimljusgrillen på plats på enklaste sättet?
2. Jag letar efter en begagnad Z05 vinge i silver tex Flush-Fit Wing eller något liknande som man ej behöver borra i karossen samt deskret, var kan man hitta en sådan begagnad i silver eller olackad.
3. Jag funderar på att byta avgassystemet till ett Corsa Tiger Shark, Pace car System för att få bättre ljud samt krom. Vad tycker du om det systemet? Var kan man hitta sånt begagnad? Är det något man kan byta själv eller eller är det bättre att lämna in den, hur långt tid tar det att byta och vad skulle det kosta att lämna in den och få det gjort?
4. Var kan man hitta begagnade karossdelar för att få bilen lite sportigare tex Front Winglets, Fender Grills, Front spoiler mm. Det verkar svårt att hitta sådana använda delar här i Sverige.
MVH
Carl Christensson Medlnr: 1695
carlchristensson75@hotmail.com
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Bästa mannen att svara på dina frågor är tveklöst Anders på vette.se.

Byta rör tar 1 timme, då hinner man med 2 pilsner ocjså. Problemet är att kunna lyfta bakdelen på bilen tillräckligt högt för att få orginalrören över bakaxeln. Ska själv byta system, har dock svårt att bestämma mig för vad....Stinger ligger bra till....
Max M
Blade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Blade »

Har du tillgång till en lyft så gör det själv, inte så svårt tog 45min för mig och det va första gången jag byte system på vetten.
viktor10
Nykomling
Nykomling

Inlägg av viktor10 »

ANG Z06 GALLER:

Tänk på att du i praktiken eliminerar dimljusen samt de främre positionslyktorna om du sätter Z06 galler i fronten! Vad blir då effekten?

1. Bilen klarar inte besiktningen. :(

2. Det är lag på ljus även dagtid, så du får vänja dig vid att köra runt med grodögonen konstant uppe om du vill vara laglig. :(

3. Konstant körning med grodögonen uppe ger faktiskt märkbart högre bensinförbrukning (iallafall på landsväg). :(

4. På de modeller jag sett får man borra små hål i frontkonan för att få dit näten. Om du sedan ångrar dig får du leva med dessa hål. :cry:
Jögge
Nykomling
Nykomling

Mycket snack också:)

Inlägg av Jögge »

F..n Victor.

Kom inte med massa skeva tips nu som inte har ngn verklighetsförankring :lol:
Bara för att ni nere i Göteborg har dimma 340 dgr om året och därför är sjukligt beroende av dimljusen så behöver inte alla bli lidande av det :D 8) Själv har jag tjackat Zo6-galler och det är verkligen en "pricken över i"-accesoar 8)
Dessa är desutom specialbyggda (en typ av dubbelhäftande lösning som innebär att du slipper all typ av håltagning & fungerar kanon). Men som sagt, polisen och bilprovningen kan bli ett litet gissel, men vill man vara fin........ :lol:

Myggnät fram skall det vara:mrgreen:

Lycka till.

///Jögge.

Ps: Victor. Nu är spacerna uppputsade & som nya, men jag fick slita lite så nu blir det nog fram med plånboken för lille victor & bjuda på en lunch istället för kaffe som var överenskommet
:wink: :wink:
viktor10
Nykomling
Nykomling

Re: Mycket snack också:)

Inlägg av viktor10 »

Jögge skrev:...så nu blir det nog fram med plånboken för lille victor & bjuda på en lunch istället för kaffe som var överenskommet
:wink: :wink:
Hahaha :D !

Jögge din gamle skojare! Är du här och vevar nu oxå!?

"Myggnät"! Vad skall man med det till :roll: ...väger bara extra! Nej, skämt åsido det kan ju vara snyggt. Kanon att det nu finns med självhäftande tape för jag har sett en del skräckexemempel på felborrningar och tatterier utan gränser.

Är det lunch nu helt plötsligt?! Det hinner väl bli en helt ny C6 innan vi ses i verkligheten :shock: :shock: :shock: !

tjaba/ Viktor :wink:
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

viktor10 skrev:ANG Z06 GALLER:

Tänk på att du i praktiken eliminerar dimljusen samt de främre positionslyktorna om du sätter Z06 galler i fronten! Vad blir då effekten?

1. Bilen klarar inte besiktningen. :(

2. Det är lag på ljus även dagtid, så du får vänja dig vid att köra runt med grodögonen konstant uppe om du vill vara laglig. :(

4. På de modeller jag sett får man borra små hål i frontkonan för att få dit näten. Om du sedan ångrar dig får du leva med dessa hål. :cry:
1. Jag besiktigade min bil med Z06 nät utan problem, hade kanske bara tur :P Dessutom blir jag stoppad av farbror blå typ 10 gånger varje sommar och de har inte anmärkt på något som har med lyset att göra.

2. Nu vet jag inte hur det är på europa modellen men har inte den vita lampor i samma hus som sidoblinkers ? Jag kör på parkeringsljus dagtid (vitt framåt i samma hus som blinkersen och rött bakåt)

4. Du behöver inte borra hål. Använd ett par kluttar med häftmassa i överkant och underkant och tryck dit. Mina har suttit i tre år nu och är väldigt enkla att ta bort om man skulle vilja det.

:cheers:
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar