Hallå igen!
Var lite nyfiken om det är någon som har registreringsbesiktat med sidoblinkers som man bara fäster med dubbelhäftande och om dom far och sliter i dom då? vet att dom gör så när man stoppar dit Bakblinkers
iaf!
sen är det väll bara tjorva med kablarna och borra in små vita positions ljus och tejpa över den tråden på den oranga orginal lampan som lyser konstant så den bara blinkar och ta ström därifrån dom kablarna till sidoblinkers.
låter detta vettigt eller är jag hellt ute o cycklar?
Ge mig gärna tips!
bak så har jag kompett Eu kitt
bullerintyg jävlas jag oxå med men det går framåt sakta men säkert.
sen så är det väll klart?
Registrerings bes
det allra bästa är att ta lite tid å söka här på forumet å du kommer att hitta en massa bra å roliga saker...samt svar på dina frågor..



C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
- Andreas Voss
- Nykomling
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
- Ort: Mölndal
- Kontakt:
Hej!
Registreringsbesiktigade min C5 Z06 2004 igår. Följande är min erfarenhet kring detta.
1. Jag ville inte göra hål i skärmarna så jag körde med dubbelhäftande tejp och utanpåliggande skärmblinkers. Det gick bra, var inga synpunkter kring det. Kablarna smög jag in genom gälarna och hakade på i blinkerssockeln. Bara att plocka bort efter besiktning. Plocka dit nästa är, det tar inte många minuter.
2. De röda sidopositionslamporna bak får egentligen inte lysa, men det var heller inga problem att behålla dessa inkopplade.
3. Kopplade ur DRL så inte blinkers lyser konstant i OFF. Dra säkring 2 i motorrummet, snabbast. Bästa är att dra ur båda säkringarna för DRL i kupen, men det är ju lite mer jobb.
4. Kopplade om pinningen i kontaktdonet till kabelstammen (sitter fram höger). Använde då den oranga sidemarkern som blinkers, bytte till en 21W med 2,1x9,5 sockel. Bytte P/blinkers-lampan fram till en vit istället så är P-ljuset löst. På så sätt slipper man borra i originallamporna. Kommer återställa det till USA original i helgen och koppla in DRL. Vill ha bilen så orörd och original som det bara går.
5. EU lampor med snygg kabelstam från Corvette Central bak. Inga problem.
6. Bullerintyget köpte jag av Dekra. De har filial i Eskilstuna, ring dit. Det är inga problem, ren rutin. Inget snack i besiktningen, Dekras intyg används av de flesta och besiktningen känner ingen vad det är.
Registreringsbesiktigade min C5 Z06 2004 igår. Följande är min erfarenhet kring detta.
1. Jag ville inte göra hål i skärmarna så jag körde med dubbelhäftande tejp och utanpåliggande skärmblinkers. Det gick bra, var inga synpunkter kring det. Kablarna smög jag in genom gälarna och hakade på i blinkerssockeln. Bara att plocka bort efter besiktning. Plocka dit nästa är, det tar inte många minuter.
2. De röda sidopositionslamporna bak får egentligen inte lysa, men det var heller inga problem att behålla dessa inkopplade.
3. Kopplade ur DRL så inte blinkers lyser konstant i OFF. Dra säkring 2 i motorrummet, snabbast. Bästa är att dra ur båda säkringarna för DRL i kupen, men det är ju lite mer jobb.
4. Kopplade om pinningen i kontaktdonet till kabelstammen (sitter fram höger). Använde då den oranga sidemarkern som blinkers, bytte till en 21W med 2,1x9,5 sockel. Bytte P/blinkers-lampan fram till en vit istället så är P-ljuset löst. På så sätt slipper man borra i originallamporna. Kommer återställa det till USA original i helgen och koppla in DRL. Vill ha bilen så orörd och original som det bara går.
5. EU lampor med snygg kabelstam från Corvette Central bak. Inga problem.
6. Bullerintyget köpte jag av Dekra. De har filial i Eskilstuna, ring dit. Det är inga problem, ren rutin. Inget snack i besiktningen, Dekras intyg används av de flesta och besiktningen känner ingen vad det är.
Jepp har läst och sökt på forumet en heldel.
Tog hem en 01as transam ws6 cab för snart 2årsen och det verkar ju hända saker hela tiden, sånt dom tex kunnat vara lite snälla med skärps allt blir hårdare osv nya regler o en massa svammel.
var mest därför jag skapade en ny tråd för att få lite synpunkter av dom som nyligt regbes och byggt om så man vet det går igenom och fungerar!
Det var mkt fin info Andreas lyckas jag få till det så enkelt så är det ju guld
Tog hem en 01as transam ws6 cab för snart 2årsen och det verkar ju hända saker hela tiden, sånt dom tex kunnat vara lite snälla med skärps allt blir hårdare osv nya regler o en massa svammel.
var mest därför jag skapade en ny tråd för att få lite synpunkter av dom som nyligt regbes och byggt om så man vet det går igenom och fungerar!
Det var mkt fin info Andreas lyckas jag få till det så enkelt så är det ju guld

- Andreas Voss
- Nykomling
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
- Ort: Mölndal
- Kontakt:
Jag tittade runt mycket och letade info på alla möjliga håll innan jag köpte bilen för attt veta lite vad som väntade vid registreringsbesiktningen. Sammanfattat är det egentligen inga stora konstigheter, allt hänger på att du importerar för "Eget Bruk".
Sedan kan det ju säkert skilja åt mellan olika bilprovningsstationer, så ett visst mått av godtycklig bedömning är det ju alltid. Men modifierar du snyggt och seriöst, även om det är tillfälligt, så ska det säkert gå bra.
Beträffande belysningen på bilen var mitt absoluta mål att klara det utan någon åverkan på bilen. Utanpåliggande skärmblinkers med dubbelhäftande tejp kändes som enda alternativet. Man ska ju göra det snyggt förstås även om det är "tillfälligt" så man inte uppfattas som respektlös vid besiktningen. Ser det bedrövligt ut kan jag tänka mig att de blir irriterade.
Park/blinkers fram är mer arbete, men jag bytte park/turn lampan fram till en vit, således "offrade" jag blinkfunktionen framtill som det är på USA-versionen. Sedan pinnade jag som sagt om kontakten i kabelstammen och använde den gula sidemarkern som blinkers. Ej (e)-märkta glas på dessa, men det gick bra. Tips är att använda ett motstånd för att få rätt blinkfrekvens. Byt inte till starkare lampa, du kommer skada lampglaset då. Du kan få pinningen på mail av mig om du vill så slipper du mäta upp det själv.
Vad är det för bil du ska ta hem?
Lycka till!
Sedan kan det ju säkert skilja åt mellan olika bilprovningsstationer, så ett visst mått av godtycklig bedömning är det ju alltid. Men modifierar du snyggt och seriöst, även om det är tillfälligt, så ska det säkert gå bra.
Beträffande belysningen på bilen var mitt absoluta mål att klara det utan någon åverkan på bilen. Utanpåliggande skärmblinkers med dubbelhäftande tejp kändes som enda alternativet. Man ska ju göra det snyggt förstås även om det är "tillfälligt" så man inte uppfattas som respektlös vid besiktningen. Ser det bedrövligt ut kan jag tänka mig att de blir irriterade.
Park/blinkers fram är mer arbete, men jag bytte park/turn lampan fram till en vit, således "offrade" jag blinkfunktionen framtill som det är på USA-versionen. Sedan pinnade jag som sagt om kontakten i kabelstammen och använde den gula sidemarkern som blinkers. Ej (e)-märkta glas på dessa, men det gick bra. Tips är att använda ett motstånd för att få rätt blinkfrekvens. Byt inte till starkare lampa, du kommer skada lampglaset då. Du kan få pinningen på mail av mig om du vill så slipper du mäta upp det själv.
Vad är det för bil du ska ta hem?
Lycka till!
Jo det hadde varit väldigt snällt om du hadde kunnat maila det!Andreas Voss skrev:Jag tittade runt mycket och letade info på alla möjliga håll innan jag köpte bilen för attt veta lite vad som väntade vid registreringsbesiktningen. Sammanfattat är det egentligen inga stora konstigheter, allt hänger på att du importerar för "Eget Bruk".
Sedan kan det ju säkert skilja åt mellan olika bilprovningsstationer, så ett visst mått av godtycklig bedömning är det ju alltid. Men modifierar du snyggt och seriöst, även om det är tillfälligt, så ska det säkert gå bra.
Beträffande belysningen på bilen var mitt absoluta mål att klara det utan någon åverkan på bilen. Utanpåliggande skärmblinkers med dubbelhäftande tejp kändes som enda alternativet. Man ska ju göra det snyggt förstås även om det är "tillfälligt" så man inte uppfattas som respektlös vid besiktningen. Ser det bedrövligt ut kan jag tänka mig att de blir irriterade.
Park/blinkers fram är mer arbete, men jag bytte park/turn lampan fram till en vit, således "offrade" jag blinkfunktionen framtill som det är på USA-versionen. Sedan pinnade jag som sagt om kontakten i kabelstammen och använde den gula sidemarkern som blinkers. Ej (e)-märkta glas på dessa, men det gick bra. Tips är att använda ett motstånd för att få rätt blinkfrekvens. Byt inte till starkare lampa, du kommer skada lampglaset då. Du kan få pinningen på mail av mig om du vill så slipper du mäta upp det själv.
Vad är det för bil du ska ta hem?
Lycka till!

Det är en 1998 Indianapolis 500 dock dekalstrippad och cromade fälgar istället för gula det känns lite trist men man kan alltid stoppa på nya dekaler om man vill den är väldigt trevlig färgen annars

tack!