Ett leende förlänger livet

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
r17g
Nykomling
Nykomling

Ett leende förlänger livet

Inlägg av r17g »

Låg i går och putsade på min pärla inför kvällens hamnträff i Nyköping.
(går inte att komma med fläckar dit inte)
Nåväl, in i mitt garage glider en liten tuffing i 5-6 års ålder på sin trehjuling. Tittar på mig, tittar på bilen och frågar " va e´de där för någe?"
Leende svarar jag, det är en Corvette.
Jaha, det har min storebror på sitt TV-spel också.
Han har både korv 1, korv2 korv3 och till och med korv 4,
Varvid han sätter näsan i vädret och glider ut ur garaget med högburet huvud.
Lämnar mig storskrattande.
Härligt med grannens barn eller hur? :D :D
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol:
Ja små barn kan vara svårflörtade. Det va en liten kille som kollade in min corvette förra året med sin pappa. Han sa att hans pappas bil gick fortare för den hade fyra avgasrör (pipor som stack ut där bak alltså). Pappan sa inget så jag ville inte heller förstöra grabbens fantasier hehe
bagge
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bagge »

dom är allt för roliga dom små :D :D
henrikmmx
Rookie
Rookie

Inlägg av henrikmmx »

för någon månad sen kom två grabbar i 9-års åldern förbi garaget och frågade försiktigt (efter ha cyklat upp och ned framför huset ett par gånger) "är det där en ferrari?"....ett par dagar senare kom de tillbaka och ville ha min autograf :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

henrikmmx skrev:för någon månad sen kom två grabbar i 9-års åldern förbi garaget och frågade försiktigt (efter ha cyklat upp och ned framför huset ett par gånger) "är det där en ferrari?"....ett par dagar senare kom de tillbaka och ville ha min autograf :)
Kan tänka mig att dom fick en ordentlig utskällning?? :lol:
henrikmmx
Rookie
Rookie

Inlägg av henrikmmx »

frisk skrev:
henrikmmx skrev:för någon månad sen kom två grabbar i 9-års åldern förbi garaget och frågade försiktigt (efter ha cyklat upp och ned framför huset ett par gånger) "är det där en ferrari?"....ett par dagar senare kom de tillbaka och ville ha min autograf :)
Kan tänka mig att dom fick en ordentlig utskällning?? :lol:
haha, nej! däremot en ordentlig lektion i corvette :D Var på gott humör så de fick provsitta...tydligen var det uppskattat för större leenden har jag nog inte sett!
Stingray73
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Stingray73 »

Man måste vara snäll mot alla BARN det är dom som skall försörja oss framöver 8)
Det man inte vet har man ingen aning om !
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

ungar

Inlägg av Ingo »

Ungar avgör ju hur fort en bil går genom att titta på hastighetsmätaren.
Min 88,a är ju inte speciellt märkvärdig för det står ju ingen fart när tändningen är bruten,och sedan när man snällt vridit på tändningen så att graferna visas ,så snörper dom ju på munnen.. :D
Däremot min dotters mustang mach blev dom imponerade.
Eftersom något ljushuvud satt 360 km/ som sista hastighetsangivelse.. :lol:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Stingray73 skrev:Man måste vara snäll mot alla BARN det är dom som skall försörja oss framöver 8)
Tror det blir dåligt med sånt framöver... Dom vill ju inte jobba ungdomarna, dom ska sitta hemma och spela dataspel :wink:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

jobba

Inlägg av Ingo »

frisk skrev:
Stingray73 skrev:Man måste vara snäll mot alla BARN det är dom som skall försörja oss framöver 8)
Tror det blir dåligt med sånt framöver... Dom vill ju inte jobba ungdomarna, dom ska sitta hemma och spela dataspel :wink:
vem var det Målarn kanske ? ,som hade som sitt citat
"mina barn ska få arbeta,för det fickminsann mina föräldrar göra" :lol:

bara att ha kvar vetten då i framtiden,antingen så får man finansiera hemhjälpen från tredje världen med pengarna man fått när man sålt den,eller också använda den som ätteklubba.. 8)
Användarens profilbild
Corvgubben
Rookie
Rookie

Inlägg av Corvgubben »

Hej! Var nere i centrum här i Åkersberga igår. Passerar en mamma med en dotter i sexårsåldern som stirrar på Corvetten. Efter en stund kommer mamman fram och berättar att dottern sagt: Mamma han måste va lycklig som har en sån bil! Jag berättade att det var en Corvette och åkte leende hemåt.
Senare på dagen hade jag stylat Vetten med blågula band och balonger för att hämta en student. Hon blev lyrisk när hon fick se bilen. När jag berättade at det var en Corvette började hon ringa sina kompisar och berätta om den "urcoola" bilen!
En lyckad dag! :lol: :lol: :lol:
I himlen kör alla Corvette!
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Ja, vad ska man säga....
Igår åkte jag en sväng runt på stan=byn. En skolklass med 9-10 åringar satt på kyrkvallen och bara skrek......Tuta?
Men jag gjorde dom glada och tutade.
Samt att dom fick äta sina glassar i gummi-lukt.

Kai P
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

så länge man håller sig i vetten,är alldeles gul och blå efter en cykel tur inatt
kommer och bli ihjälmobbad på jobbet efter detta :lol:
ja fy fan det gör ont överallt just nu :D :D :D
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

he he

Inlägg av Ingo »

vett74 skrev:så länge man håller sig i vetten,är alldeles gul och blå efter en cykel tur inatt
kommer och bli ihjälmobbad på jobbet efter detta :lol:
ja fy fan det gör ont överallt just nu :D :D :D
Tja det är väl straffet för att du inte åkte upp til cruisingen i skellefteå igår... :lol:
Cyklar ska man akta sig för.Speciellt fredag o lördagskvällar ,om man inte cyklar så mycket andra dagar... :roll:
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Min 6-åriga dotter har hela tiden sagt att när hon blir stor ska hon ha en lila corvette med gula blixtar på och så ska den ha vinge (hon kan inte begripa varför inte jag har någon). Här om dagen när jag stod och berättade detta för grannen så kom dottern förbi och så frågade jag henne om det va så att hon vill ha en lila corvette. Hon svarade bara "Nä! Jag ska ha en riktig sportbil!!" :shock: :D
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
r17g
Nykomling
Nykomling

Inlägg av r17g »

Cykeleksem är ett svårartat sjukdomstillstånd, och forskningen har ännu inte fstställt dess ursprung :lol: :D :roll:
Skriv svar