C5 eller C6
C5 eller C6
Misstänker att det är som att svära i kyrkan att fråga om en sån sak men måste ändå prova. Jag hade beställt en C5a Gul 02a för lite över två månader, Betalt handpenning och tillbringat min tid med arbete..... Idag fick jag efter mycket ringande och tjatande och hot tillbaka min handpenning....... Blev ingen bil! Fich all världens utläggningar om varför dom inte kunde leverera bilen men gav upp efter ett tag. Trist men sant! Får väl vara glad att pengarna iaf kom tillbaka.
Nu till frågan!
Har funderat ett tag och lutar nu mer åt att köpa en C6a. Har tittat på en 05a som verkar mycket intressant.
Hur mycket "bättre" är C6an gentemot C5an?
Har sett en hel del C5or men tycket inredning och dylikt i C6an verkar kraftigare på nåt sätt. Känns mera robust. Den C6a jag tittat på är efter vad jag förstått helt fullutrustad med navigator dvd och allt annat. (kanske skapar problem med nav men men...)
Kan nån hjälpa mig att fatta rätt beslut?
Nu till frågan!
Har funderat ett tag och lutar nu mer åt att köpa en C6a. Har tittat på en 05a som verkar mycket intressant.
Hur mycket "bättre" är C6an gentemot C5an?
Har sett en hel del C5or men tycket inredning och dylikt i C6an verkar kraftigare på nåt sätt. Känns mera robust. Den C6a jag tittat på är efter vad jag förstått helt fullutrustad med navigator dvd och allt annat. (kanske skapar problem med nav men men...)
Kan nån hjälpa mig att fatta rätt beslut?
C5 eller C6
Hej,
Såg din fråga och har väl egentligen inget konkret att ta på.
Men för ca 1 år sedan tänkte jag samma tanke och valde en C6.
Anledningen är att den kändes modernare, och efter ett tag snyggare även om jag gillar pop-up lysena.
Har inte ångrat det en sekund och njuter varje gång jag är ute och kör.
Oavsett vad du väljer är det ju en Corvette
Såg din fråga och har väl egentligen inget konkret att ta på.
Men för ca 1 år sedan tänkte jag samma tanke och valde en C6.
Anledningen är att den kändes modernare, och efter ett tag snyggare även om jag gillar pop-up lysena.
Har inte ångrat det en sekund och njuter varje gång jag är ute och kör.
Oavsett vad du väljer är det ju en Corvette

C5 eller C6
Hej Snoopy
Kan inte annat än att hålla med nmolander och Lars.
Hade tidigare en 99 coupe.
Måste säga att c6.an känns väldigt annorlunda.
KÖP EN
!!!!!!!
Vi hörs.

Kan inte annat än att hålla med nmolander och Lars.
Hade tidigare en 99 coupe.
Måste säga att c6.an känns väldigt annorlunda.
KÖP EN

Vi hörs.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White
Det blev en C6a
Nu står bilen i garaget.... En Gul C6a. Kan bara säga en sak! VILKEN BIL!!! Hur jag än försöker kan jag inte få bort leendet jag har på läpparna hela tiden. Fy F va roligt den är!
-
- Corvetteexpert
Du kan bara byta glödlampor genom denna lucka,för att ta lös insattserna måste du lossa hela fronten.jotna200 skrev:kul att du valde C6an:)
har en fråga.. ville inte starta en ny tråd.
Hur får man bort framlyktorna på en C6 Z06a.. vet att det
finns en lucka i främre hjulhusen som är nitad? hur får man av dessa nitar? och kan man få bort hela framlyktan genom denna lucka?
MVH

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Är du ute efter en billig C6a kan jag tänka mig att sälja min billigt.
Behöver bli av med den snabbt eftersom jag just köpt hus (vill gärna bli av med topplånet).
Den finns i Göteborg och du kan se den på blocket.
"Corvette C6 404Hk" står det i rubriken. Gul. 2005.
Jag begär 385tkr men kan tänka mig att gå ner mkt vid snabb affär.
Behöver sälja den innan sep.
Mvh Magnus
Behöver bli av med den snabbt eftersom jag just köpt hus (vill gärna bli av med topplånet).
Den finns i Göteborg och du kan se den på blocket.
"Corvette C6 404Hk" står det i rubriken. Gul. 2005.
Jag begär 385tkr men kan tänka mig att gå ner mkt vid snabb affär.
Behöver sälja den innan sep.
Mvh Magnus