Rattfel ??
Rattfel ??
Hej .....har nyss gjort en hjulinställning på min 94a....nu går bilen som en ny bil igen å alla däck bytta med .....har nu efter lite körning märkt att ratten inte är riktigt rakt framm på landsväg .....kan jag på nått enkelt sätt justera själv ???? utan att ge mig på P-ändar..eller ratt ????? tack på förhand
- Peter sp2000
- Rookie
Re: Rattfel ??
Var gjorde du denna hjulinställning?Torsten skrev:Hej .....har nyss gjort en hjulinställning på min 94a....nu går bilen som en ny bil igen å alla däck bytta med .....har nu efter lite körning märkt att ratten inte är riktigt rakt framm på landsväg .....kan jag på nått enkelt sätt justera själv ???? utan att ge mig på P-ändar..eller ratt ????? tack på förhand
Var det på alla fyra hjul ?
Kostnad?
MVH Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
Det gjorde jag hos Fälgfixarn i Högsbo ....kan rekomenderas ...väldigt noga å tog tid på sig ...tog nog lite drygt en timme ..om bultar å sånt inte sitter fast vill säga ....det gjorde det på min ...så första gången fick jag åka hem å plocka ner bägge bärarmar bak....gick inte att justera Caster bak .....hjulinställningen kostar 850 kr ... helt annan bil efter detPeter sp2000 skrev:Var gjorde du denna hjulinställning?Torsten skrev:Hej .....har nyss gjort en hjulinställning på min 94a....nu går bilen som en ny bil igen å alla däck bytta med .....har nu efter lite körning märkt att ratten inte är riktigt rakt framm på landsväg .....kan jag på nått enkelt sätt justera själv ???? utan att ge mig på P-ändar..eller ratt ????? tack på förhand
Kostnad?
MVH Peter GBG
- Peter sp2000
- Rookie
Tack för svaret!Torsten skrev:Det gjorde jag hos Fälgfixarn i Högsbo ....kan rekomenderas ...väldigt noga å tog tid på sig ...tog nog lite drygt en timme ..om bultar å sånt inte sitter fast vill säga ....det gjorde det på min ...så första gången fick jag åka hem å plocka ner bägge bärarmar bak....gick inte att justera Caster bak .....hjulinställningen kostar 850 kr ... helt annan bil efter detPeter sp2000 skrev: Var gjorde du denna hjulinställning?
Kostnad?
MVH Peter GBG
Har själv goda erfarenheter av denna firma,kan rekomenderas för dom som bor i närheten av GBG
Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
Ratten går inte att justera i efterhans. (om man inte gör om rattfästet.) så det är bara att göra om hjulinställningen
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk