Köpte mig en C6a i helgen:)

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Henrik N
Rookie
Rookie

Köpte mig en C6a i helgen:)

Inlägg av Henrik N »

Hel nöjd med nya bilen:)

Kommer en bild för den som vill se

Bild
Bild

MVH
Fetast bil när den dör vinner
JohnnySG
Nykomling
Nykomling

Inlägg av JohnnySG »

Vackert!

Synd med den feta regplåten bara... :?
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Jo jag vet ska ficksa någon mindre så snart som möjligt.. Måste hitta någon bra lösning på att sätta dit den me
Användarens profilbild
Corvgubben
Rookie
Rookie

Inlägg av Corvgubben »

Hej Henrik!
Fick hem min C6:a från USA i mars. Små skyltar kan du beställa på Vägverkets hemsida. Kostar ca 60 kr st. Har fäst min framskylt så att jag bockat en plåt i 90 grader som jag sedan skruvat fast under bilen så att vinkeln pekar uppåt, framför bilen, något mindre än skylthöjden. Fördelen med denna montering är att du slipper borra hål fram i karossen utan får hålen under bilen. Dessutom kommer skylten under grillen och tar ingen luft från kylaren. Plåten bör gå in ca 20 cm under bilen. Obs! Ta inte för långa skruvar under bilen så att du skadar någonting. Lycka till! / Carle :P
I himlen kör alla Corvette!
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Corvgubben skrev:Hej Henrik!
Fick hem min C6:a från USA i mars. Små skyltar kan du beställa på Vägverkets hemsida. Kostar ca 60 kr st. Har fäst min framskylt så att jag bockat en plåt i 90 grader som jag sedan skruvat fast under bilen så att vinkeln pekar uppåt, framför bilen, något mindre än skylthöjden. Fördelen med denna montering är att du slipper borra hål fram i karossen utan får hålen under bilen. Dessutom kommer skylten under grillen och tar ingen luft från kylaren. Plåten bör gå in ca 20 cm under bilen. Obs! Ta inte för långa skruvar under bilen så att du skadar någonting. Lycka till! / Carle :P
Tack Corvgubben för ett fullständigt svar.. Beställde en skylt på Dekaltrim som var lika hög som vanliga skyltar fast den var kortare än vanliga. Satt två vinkeljärn upp mot nosen. Ska borra fast dom snart. MVH Henrik
JohnnySG
Nykomling
Nykomling

Inlägg av JohnnySG »

Hmm, jag har en liten skylt ("USA-skylt") vilken är perfekt storlek att bara strappa fast i luftintaget. Men det kanske inte passar på C6:an? Jag kör Z06.
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

snyggaste bilden jag har sett på en c6:a hittills :wink:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

forsberg skrev:snyggaste bilden jag har sett på en c6:a hittills :wink:
Tackar forsberg! :wink:
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Kommer lite fler för den som vill se..varit en riktigt kul sommar med denna bil :D

Bild
Bild

Bild
Bild

Bild
Bild
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

tjusigt..är på jakt efter en likadan 8)
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av kuggen »

du kanske får problem med nästkommande bilbesiktning. (lyktspolningen saknas) om det inte är en flyttgods
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Möjligt de kanske.. få fara på någon bra bilprovning kanske man har tur :)
Användarens profilbild
LFBG
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LFBG »

Jag har svårt att tänka mej att bilprovningen kan sätta en
tvåa på det, om bilen är regbesiktigad utan strålkastar spolare..
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma! :evil:

Men som sagt ,man får ta problemen efter hand de kommer!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

LFBG skrev:Jag har svårt att tänka mej att bilprovningen kan sätta en
tvåa på det, om bilen är regbesiktigad utan strålkastar spolare..

Ja bilen är reggbesiktad.. är i mycke bra skick :)

MVH
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Lars J skrev:Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma! :evil:

/Lars/
Riktigt ireterande Lars J.. förstår din frustration. Instämmer med besktningen. Vad som hellst kan som hända om man får fel kille licksom

MVH
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Henrik N skrev:
Lars J skrev:Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma! :evil:

/Lars/
Riktigt ireterande Lars J.. förstår din frustration. Instämmer med besktningen. Vad som hellst kan som hända om man får fel kille licksom

MVH
Varför skulle du Lars J få köra utan sidomarkeringsljus när vi andra måste ha det ??? :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

COOLMACHINE skrev:
Henrik N skrev: Riktigt ireterande Lars J.. förstår din frustration. Instämmer med besktningen. Vad som hellst kan som hända om man får fel kille licksom

MVH
Varför skulle du Lars J få köra utan sidomarkeringsljus när vi andra måste ha det ??? :wink:

8)
Nej det är ju riktigt! Men i Usa där de inte har det ligger det inte en massa döda människor i dikena som blivit påkörda. Varför fungerar det där men inte här - här är det ju livsfarligt att köra utan sidoljusmarkeringsljus! :?:

Nä det roligaste var när jag hade en Hot Rod Ford Coupé -29 i våras! Där saknades både huv, skärmar och lite annat samt takhöjd på ca 18 cm. Fram&baklyse samt blinkers räckte. Som tur var så hittade aldrig Harry Haffa mig när jag var ute! :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Sak samma..nöjd med bilen ändå 8)
Skriv svar