Hej Henrik!
Fick hem min C6:a från USA i mars. Små skyltar kan du beställa på Vägverkets hemsida. Kostar ca 60 kr st. Har fäst min framskylt så att jag bockat en plåt i 90 grader som jag sedan skruvat fast under bilen så att vinkeln pekar uppåt, framför bilen, något mindre än skylthöjden. Fördelen med denna montering är att du slipper borra hål fram i karossen utan får hålen under bilen. Dessutom kommer skylten under grillen och tar ingen luft från kylaren. Plåten bör gå in ca 20 cm under bilen. Obs! Ta inte för långa skruvar under bilen så att du skadar någonting. Lycka till! / Carle
Corvgubben skrev:Hej Henrik!
Fick hem min C6:a från USA i mars. Små skyltar kan du beställa på Vägverkets hemsida. Kostar ca 60 kr st. Har fäst min framskylt så att jag bockat en plåt i 90 grader som jag sedan skruvat fast under bilen så att vinkeln pekar uppåt, framför bilen, något mindre än skylthöjden. Fördelen med denna montering är att du slipper borra hål fram i karossen utan får hålen under bilen. Dessutom kommer skylten under grillen och tar ingen luft från kylaren. Plåten bör gå in ca 20 cm under bilen. Obs! Ta inte för långa skruvar under bilen så att du skadar någonting. Lycka till! / Carle
Tack Corvgubben för ett fullständigt svar.. Beställde en skylt på Dekaltrim som var lika hög som vanliga skyltar fast den var kortare än vanliga. Satt två vinkeljärn upp mot nosen. Ska borra fast dom snart. MVH Henrik
Hmm, jag har en liten skylt ("USA-skylt") vilken är perfekt storlek att bara strappa fast i luftintaget. Men det kanske inte passar på C6:an? Jag kör Z06.
Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma!
Men som sagt ,man får ta problemen efter hand de kommer!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Lars J skrev:Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma!
/Lars/
Riktigt ireterande Lars J.. förstår din frustration. Instämmer med besktningen. Vad som hellst kan som hända om man får fel kille licksom
Lars J skrev:Bilprovningen kan göra precis vad de känner för. Efter att ha besiktigat en Mercedes i 13 år ,efter import från Tyskland utan sidomarkeringljus så blev det helt plötsligt ombesiktning på detta. När jag tog fram och visade på 13 st protokoll från samma station så fick jag svaret att bara för att de andra gjort fel tidigare så skulle minsann inte han göra detsamma!
/Lars/
Riktigt ireterande Lars J.. förstår din frustration. Instämmer med besktningen. Vad som hellst kan som hända om man får fel kille licksom
MVH
Varför skulle du Lars J få köra utan sidomarkeringsljus när vi andra måste ha det ???
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Henrik N skrev:
MVH
Varför skulle du Lars J få köra utan sidomarkeringsljus när vi andra måste ha det ???
Nej det är ju riktigt! Men i Usa där de inte har det ligger det inte en massa döda människor i dikena som blivit påkörda. Varför fungerar det där men inte här - här är det ju livsfarligt att köra utan sidoljusmarkeringsljus!
Nä det roligaste var när jag hade en Hot Rod Ford Coupé -29 i våras! Där saknades både huv, skärmar och lite annat samt takhöjd på ca 18 cm. Fram&baklyse samt blinkers räckte. Som tur var så hittade aldrig Harry Haffa mig när jag var ute!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"