Glastak ???

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Glastak ???

Inlägg av Torsten »

Har en 94a med glastarga .....tittar man innifrån å ut ser man miljoner små sprickor i plasten .....nån som vet om man kan göra nått åt det typ polera eller så ??? eller byter man ut glaset ?? å i så fall var får man tag i bara glaset ?? verkar ju dumt att byta hela taket ju ..ser ut som det är limmat i ramen ..kollat i Ecklers men de har bara hela tak .......nån som vet nått tipps kanske ??? tackar för svar på förhand
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

tja

Inlägg av Ingo »

Som husvagnsrutor kanske?
bilvax och andra polergrejeer beroende på hur grovt det är..
LasseW
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LasseW »

Scratchremover kan du prova med. En kräm för repig plast. Finns på välsortarade ställen. Köpte min på Biltema. På husvagnen använde jag
Diamant (en blå platt flaska). Har hört att det går även att prova med vanlig tandkräm (innehåller slippasta).Prova på en liten yta först!
Lycka till!
Lasse
Corvette C4 1992 Cab
Cobra65
Rookie
Rookie

Inlägg av Cobra65 »

Är väl inte glastarga utan plexiglas och det brukat spricka med åren, tror ej att det går att polera bort dess märken då dom ej är repor utan i själva plasten. plasten är känslig för aceton, alkohol, klorerade kolväten (bland annat kloroform) och syror.
Pengar är inga problem...
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av MickeW »

Sprickorna man ser inifrån coupen kan man nog inte göra något åt.
Men ofta så ser man att någon form klarlack släpper/krackelerar utifrån där kan man nog använda tandkräm eller lite hårdare typ autosol eller liknande.
Prova själv på liten yta först innan ni kör sönder hela glastaket...

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

MickeW skrev:Sprickorna man ser inifrån coupen kan man nog inte göra något åt.
Men ofta så ser man att någon form klarlack släpper/krackelerar utifrån där kan man nog använda tandkräm eller lite hårdare typ autosol eller liknande.
Prova själv på liten yta först innan ni kör sönder hela glastaket...

mvh
MickeW
Jag tackar för dessa svar ....kollat på nätet lite men det verkar va svårt att få tag i bara själva glaset .....utifrån ser det helt ok ut men innifrån inte .....svårt å se vilken sida det sitter på med .....jag skall göra ett test med autosol i veckan .....har polerat upp baklampor å mittre bromsljusglas i dag men en trissa å autosol ....blev som nytt +glasen till backljus ....
Skriv svar