däckbyte

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
silver
Rookie
Rookie

däckbyte

Inlägg av silver »

Jag har under hela våren och försommaren sökt efter g-y eagle f1 utan att hitta några i sverige, och då har jag ändå ganska bra kontakter med däckfolk.
Dessutom kan man undra om det finns skäl till det otroligt höga priset!

Jag har bestämt mig för att testa andra märken och undrar om ni som är här på forumet har några bra erfarenheter.
Vad ska jag tänka på och vilket fabrikat är att föredra?

Jonas
Användarens profilbild
Twisted
Rookie
Rookie

Inlägg av Twisted »

Själv köpta jag 4 nya Michelin Pilot Sport PS2, snacka om uppgradering till plastpuckarna som satt på innan!
Mycket av vägljudet försvann, bilen går mjukare och har ett bättre väggrepp :D
Kanske inte är dom billigaste däcken men enligt mig är dom värda pengarna.
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Jag håller med om allt som föregående talare sagt! :D Det bästa jag gjort med bilen var att byta ut RunFlat-däcken..Jag bytte till Kumho Ecsta som inte är lika dyra som Michelin, men de duger bra åt mig och det sättet jag kör på..Vad du än byter till kommer du att märka skillnad!
Lycka till, Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
TJ
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av TJ »

Jag bytte till Toyo och är mycket nöjd. Mycket bra vägggrepp på tort, lite sämre på blöt men ändå helt OK.

/TJ
Black Sweet Beast '04 Coupé
http://www.garaget.org/TJ
Användarens profilbild
silver
Rookie
Rookie

Inlägg av silver »

som jag ser det så är det så verkar de flesta vara nöjda ovsett märke på däck, det är bra!!
har fått ett bra pris på michelin pilot så nu blir det byte av, ska bara spinna upp de gamla först he he.
Måste byta trycksensorerna i två av däcken, någon som har några liggandes och vill sälja?
är det samma sensor på alla C5
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

silver skrev:som jag ser det så är det så verkar de flesta vara nöjda ovsett märke på däck, det är bra!!
har fått ett bra pris på michelin pilot så nu blir det byte av, ska bara spinna upp de gamla först he he.
Måste byta trycksensorerna i två av däcken, någon som har några liggandes och vill sälja?
är det samma sensor på alla C5
Det är olika sensorer på US modellen och europamodellen, sen är det en typ från 97-00 och en annan från 01-04, det finns alltså totalt 4 olika sensorer som inte är kompatibla med varandra.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
Holmqvistar
Rookie
Rookie
Kontakt:

Jag har 2 olika

Inlägg av Holmqvistar »

Jag har 2 olika sensorer och dom e kompatibla med varann.
Kanske tillockmed 3 olika.

Har dom små fram (01-04) Stora bak (97-00) och en av dom främre var dålig i konan så jag köpte en begagnad från USA och den fungerar perfekt..

Min bil är en europa bil.

Så jag e skeptisk till ditt resonemang, tyvärr..

Har hört många diskussioner om detta men alla verkar ha olika åsikter.

//Fredde
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Jag har 2 olika

Inlägg av vette.se »

Holmqvistar skrev:Jag har 2 olika sensorer och dom e kompatibla med varann.
Kanske tillockmed 3 olika.

Har dom små fram (01-04) Stora bak (97-00) och en av dom främre var dålig i konan så jag köpte en begagnad från USA och den fungerar perfekt..

Min bil är en europa bil.

Så jag e skeptisk till ditt resonemang, tyvärr..

Har hört många diskussioner om detta men alla verkar ha olika åsikter.

//Fredde
De 'stora' finns inte att köpa längre, alla är samma storlek men har olika artikelnummer hos GM. Det finns fyra olika artikelnummer hos GM för dessa sensorer, men varför inte köpa rätt från början så slipper man eventuella problem.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar