hallå!
Fick dålig verkan på handbromsen när jag skulle reg besikta och besikta vad gör man går den att sjystera eller spänna lite?
dom sa på besiktningen att den skulle spännas.
Har kikat i manualen, kan inte hitta annat än att den skall vara självjusterande.
Om man haft i sär delarna, står det att man skall dra tre gånger i handbromsen för att den skall justera sig själv. Däremot finns det mökligheter att justera på bakhjulen, vad jag kan förstå.
C5 -98, Renault R17 Gordini samt Volvo 210 -67+ en hel hop andra objekt inför pension.
r17g skrev:Har kikat i manualen, kan inte hitta annat än att den skall vara självjusterande.
Om man haft i sär delarna, står det att man skall dra tre gånger i handbromsen för att den skall justera sig själv. Däremot finns det mökligheter att justera på bakhjulen, vad jag kan förstå.
Aha okej!! har inte haft i sär några delar men den är nog inte så mkt använd ska kanske prova andvända den lite, det konstiga var dock att jag tyckte den tog hur bra som helst! men dock kändes det som att det var lite väll kinkigt på reg besiktningen men men!
Hade samma problem när jag besiktade, men till slut tog den. Men som vanligt hade dom åsikter om hur högt upp den skulle ta.
Men som tur var så var hade han (besiktningsgubben) sin snälla dag (enligt honom själv) så det fick väl gå då.
C5 -98, Renault R17 Gordini samt Volvo 210 -67+ en hel hop andra objekt inför pension.
Det finns spaltmeter skrivit om detta om ni bara använder sökfunktionen på forumet.
Felet sitter oftast antingen under handbromsspaken - lyft på damasken och kolla eller så har inte självjusteringarna justerat ut som de skall och då är det av med hjulen och justera manuellt!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Lars J skrev:Det finns spaltmeter skrivit om detta om ni bara använder sökfunktionen på forumet.
Felet sitter oftast antingen under handbromsspaken - lyft på damasken och kolla eller så har inte självjusteringarna justerat ut som de skall och då är det av med hjulen och justera manuellt!
/Lars/
Det är så gott som alltid självjusteringsmekanismen i bakom bromsskivorna som kärvar, ta isär och gör rent, fetta in, justera så är det som nytt igen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se