Min 88-cab har börjat konstra sista dagarna...
När den är kall (ca 5-10 min) gick den bra igår, men idag är det samma problem efter bara några minuter.
Den dör lite, men om jag släpper på gasen kommer den igen.
Fast den kan dä om jag släpper gasen, tex vid en korsning, då är det bara att rulla in till kanten och starta den igen så går den....
Kör jag i 70 och gasar för tex en omkörning, så dör den ...
Detta är riktigt irriterande!!
Var kan felet ligga ??
Bränslefilter, soppapump, eller vad ?
Var sitter förresten bränslefiltret och finns det fler än ett filter ?
Kan man byta mot en 3'e parts ? Isåfall vad kan man ta då ?
Dör vid gaspådrag, men kommer igen.... varför ?
dör
Vete sjutton om det bara kan vara filtret,men det sitter väl fast i ramen på höger sida fram har jag för mig.
Bultade anslutningar som brukar sitta rejält.
så skaffa en öpppen ringnyckel när du ska lossa.
Bultade anslutningar som brukar sitta rejält.
så skaffa en öpppen ringnyckel när du ska lossa.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
hade nästan liknande problem när egrventilen började haka upp sig. dvs fastnat i öppet läge, kan fixa sig om du far å gasar ordentligt och länge men du kanske ändå måste byta den
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
ohm
jepp vanlig ohm mätare.IceBear skrev:Med vanlig ohm-meter ?zphinx skrev:Dåliga spridare.. Kan va värt att mäta upp dessa. Tar typ 10min.. under 10ohm = kass..
Hur gör man det, sitter det lätt åtkomliga anslutningar ?
Mäter man mellan godset (jord) och ?
sprätta bara lös anslutningarna och mät,skriv upp på ett papper,montera varmkör bilen och mät igen med varma spridare.
Kan man koppla förbi egr-ventilen och testa så att man kan utesluta den ifall det inte är fel på den ? (Var sitter den?)kungricky skrev:hade nästan liknande problem när egrventilen började haka upp sig. dvs fastnat i öppet läge, kan fixa sig om du far å gasar ordentligt och länge men du kanske ändå måste byta den
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
den sitter ganska mitt under plenumet så du måste bort med den. sen går det nog att plugga den men du måste ju även bort me det för att plugga anslutningarna så att inte avgaserna kommer in i insuget
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk